Arabische Havensleper met Voith Schneiders

zinnia
jan41

Ik geloof als dat jullie beiden mij niet goed begrijpen denk ik. :oops:
Zinnia :ondanks mijn machinepark heb ik dus nog nooit een V .S .P gemaakt.
Dus vandaar interesse in alle soorten tekeningen he :idea:
En Jan :dat lullig daar bedoel ik dus mee.
De modelbouwers onder elkaar he op het forum .
Daar zijn ook een stelletje geheimschrijvers bij hoor.vind ik dan !
mvg
Frederik :D :D :D

Frederik, je hebt misschien nog geen VSP's gemaakt, maar wel andere mooie dingen die veel meer preciezie vergen. En die geheimdoenerij, ja dat is de ene persoon wel, de andere niet, gewoon de natuur. Mijn tekeningen van de VSP had ik zelfs naar Voith gestuurd, omdat ze zelf gratis voor niks, documentatie versturen voor een modelVSP. De VSP uit het Duitse boekje is "gewoon" een verkleinde VSP zoals ze op 1:1 schepen gebruikt worden. In mijn ogen een technisch hoogstandje voor modelbouwers.
Er is ook nog deze bouwer:
http://users.skynet.be/havenslepers/

Hoi Frederik,

Zo geheimzinnig wordt er niet gedaan over Voith Schneider Propellers hoor, er zijn verschillende boeken te koop over zelfbouw VSP's waar echt alles in staat. De meeste zelfbouw VSP's zijn daarvan ook afgeleid, want niet alles wat in de boeken staat klopt helemaal. In één van de boekjes die ik heb maken ze een cruciale fout..... een VSP met vier bladen..... :hammer:.

Groetjes, Danny.

Danny Bimmel
Even beter lezen Danny :oops:
Ik had het over de forumleden he.
En wie de schoen past trekke hem aan he
En een 4 blad vsp dat weet ik even niet: ik heb ook al een 6 blads gezien hoor.
mvg
Frederik :D :D
ps
Is je draaibank al afgekoeld Danny

Hoi Frederik,

Vier blads VSP's worden alleen gebruikt in schematische weergaven van de werking, in het echt worden 4-blads naar mijn weten niet gebruikt. Op zich ook wel logisch, want je krijgt dan een min of meer pulserende voortstuwing die voor onnodige trillingen zorgt. Kortom een 4-blads zal ongetwijfeld werken maar is verre van ideaal....

Groetjes, Danny.

Zijn dat die slepers die bij Jonker en Stans gebouwd zijn? Daar heb ik ook de WT van. Het is alleen niet mijn smaak van schip. Vind ze wel mooi. Gr Steef

Back