ARBOGA en SPANWIJDTE : Larie en Apekoek ?

Hey kids,

Is er een Twist omtrent de 1500mm spanwijdte van de Twister ? Of dit is weer maar eens een storm in een glas water ? Arboga rumours :rolleyes:

Wordt er vletig gevijld om binnen de perken van de opgelegde 1500mm grens te blijven of is dit larie en apekoek ?:confused:

Ik zie nog steeds geen Team Holland voor Arboga ? So what the ...k is going on buddies ? Can somebody please explain this masquerade [URL="
- ‪This Masquerade - George Benson (1976)‬‏[/URL] ?

It's safe to do this here, the CIA is not reading this Forum anyway. Oh yes : ask me if I care :yes:

Yves
Undercover in France

Laatst bewerkt door een moderator:
Herr de Vriendt,

Das is kein quatsch, die T2 is genau 1500mm....fur die Hollander ist der WM zu tuer, ich hatte mich gedacht das die Belgier da schon witze uber machen werden sollen
Zuss,

Herr Zimmermann

Herr de Vriendt,

Das is kein quatsch, die T2 is genau 1500mm....fur die Hollander ist der WM zu tuer, ich hatte mich gedacht das die Belgier da schon witze uber machen werden sollen
Zuss,

Herr Zimmermann

Herr Zimmermann,

Witze über die Holländer haben wir Belgier genügend da. Ich bin aber in Frankreich und hier gibt's nur Witze über Belgier :mad: . Die Französen sind aber meistens alle total blöd (Sarkozy ist eine Ausnahme).

Es gibt einige ziemlich gute (OK OK nicht übertreiben => Ich meinte "nicht so schlechte") Piloten in Holland. Na klar, die sind selbstverständlich noch nicht Spitze, aber Sie kampfen sich stadig nach vorne:yes:Geld gibt's nicht in Holland, nur Käse und Koffieshops.

T2 ist genau 1500mm meinst Du ? Ich höre "via via" dasz Peter Cuypers trotzdem einige mm abschleift, oder habe Ich es wieder mal falsch verstanden ?

LG,

Yves

PS : Dein Deutsch ist für ein Holländer wohl sehr gut :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Herr de Vriendt,

Sie sprechen or solte ich mahl sagen "schreibt" auch hervoragend Deutsch fur ein Belgier....Ich meine das es Twister 2 flugel gibt die genau 1500 mm sind :yes:, fur ein wettbewerb ist das vielleicht ein bischen kritisch und soll man etwas davon abnehmen...nur meine 2ct.
Zuss,

Herr Zimmermann

ik begrijp geen moer duits... maar ik heb nog nooit een metertje over mijn vleugel zien gaan om te kijken of ik wel binnen die 1500mm zit.
iemand anders misschien wel?

ik begrijp geen moer duits... maar ik heb nog nooit een metertje over mijn vleugel zien gaan om te kijken of ik wel binnen die 1500mm zit.
iemand anders misschien wel?

Ikke wel vurige vos : van bij het begin (2005 op de IHLGF in Poway) stond er een 1500mm gate om te zien of jouw DLG er door kan. Er stonden heel wat Nieuw Zeelanders nadien vlijtig te vijlen, whoaaaa . . .

Thanks for RC Groups thread and posting Bas. Man, I sure hope the glider is better than the manufacturer's proficiency (overstatement) in English. Anyway, I'm going to look for my messuring device rightaway, whoaaa again . . .

Yves
Just releasing the pressure after the Paris Airshow . . .

Laatst bewerkt:
Alex,

in de reglementen kom ik alleen de voldende tekst tegen:

5.7.2.1 Specificatie
Modellen zijn zwevers met de volgende specificaties:
Spanwijdte maximaal 1500 mm

Er is verder niets te vinden over hoe er gemeten moet worden en onder wat voor omstandigheden de spanwijdte maximaal 1500 mm mag zijn (ik heb fotos van startende modellen gezien waarbij de vleugel erg naar beneden doorbuigt waardoor de spanwijdte toeneemt).
Waar heb jij deze RC Groups - View Single Post - Introduction Twister 2 informatie vandaan????

Bas

DSC_1276.jpg

DSC_1277.jpg

Laatst bewerkt:
Alex,

in de reglementen kom ik alleen de voldende tekst tegen:

5.7.2.1 Specificatie
Modellen zijn zwevers met de volgende specificaties:
Spanwijdte maximaal 1500 mm

Er is verder niets te vinden over hoe er gemeten moet worden en onder wat voor omstandigheden de spanwijdte maximaal 1500 mm mag zijn (ik heb fotos van startende modellen gezien waarbij de vleugel erg naar beneden doorbuigt waardoor de spanwijdte toeneemt).
Waar heb jij deze RC Groups - View Single Post - Introduction Twister 2 informatie vandaan????

Bas

dus als je de vleugel naar boven plooit wordt ie korter :)

De vleugel moet door een poort van 1500mm passen. Als je met een meetlint meet van tip tot tip hangt deze door en zal de gemeten afstand langer worden. Een meetlint is alleen 1500mm als deze volledig ondersteunt word . Dit is met een meetlint dus de enige optie. In principe is een meetlint dus niet de beste manier om de spanwijdte te meten van daar ook al de verschillen zoals die voorbij kwamen.

De vleugel moet door een poort van 1500mm passen. Als je met een meetlint meet van tip tot tip hangt deze door en zal de gemeten afstand langer worden. Een meetlint is alleen 1500mm als deze volledig ondersteunt word . Dit is met een meetlint dus de enige optie. In principe is een meetlint dus niet de beste manier om de spanwijdte te meten van daar ook al de verschillen zoals die voorbij kwamen.

verticaal meten ;) dan hangt ie niet door

alex,

nu begrijp ik het. Er lijkt me niets mis met de oplossing van Didier.
De reglementen lijken echter niet helemaal waterdicht omdat de spanwijdte afhankelijk is van de krachten die er op staan. Er staat nergens dat de maximale spanwijdte 1500 mm mag zijn indien het toestel niet belast is.

Tot morgen,
Bas

alex,

nu begrijp ik het. Er lijkt me niets mis met de oplossing van Didier.
De reglementen lijken echter niet helemaal waterdicht omdat de spanwijdte afhankelijk is van de krachten die er op staan. Er staat nergens dat de maximale spanwijdte 1500 mm mag zijn indien het toestel niet belast is.

Tot morgen,
Bas

hehe , muggenziften tot in het detail.... de Vstelling heel erg belasten en naar het maximum wringen, en dan de jury verticaal laten meten :) dat moet toch bijna 3-4cm winst geven ;)

haha ik zie ze al allemaal door de keuring lopen met hun vleugel geplooit! :p
nu nog potje plassen!

ik kan er nog verder in gaan... je zet de vleugeltip op de grond, duwt is op de bovenzijde, en plooit je vleugel vlot...

nog verder is een telescopische werpblad op de tip.... wanneer ie in is, is het 1500mm, en wanneer je gaat gooien, kan het oplopen naar 1700mm enz.....
waar zit dan nog het achterpoortje, en waar de striktheid in de regelementen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Didier,

ik ben het met je eens dat het muggenziften is en ook de prestaties zullen niet merkbaar beter zijn als de spanwijdte een paar mm meer is (Yves heeft dus een passende titel verzonnen). Echter, je kunt wel gediskwalifiseerd worden als je na een wedstrijd niet door de meting komt. In dat geval is het handig om te weten of het toegestaan is om de kist tijdens de meting te belasten.

Bas

Op het WK is de spanwijdte natuurlijk cruciaal. Maar goed dat deze dit jaar in de noordelijke regionen plaats vindt, de vleugel zal korter worden bij kou stel ik me zo voor.

Hopelijk heeft Jorn morgen geen poortje staan :D

Mocht morgen je vleugel toch te lang zijn, dan weet je ook meteen waarom je een helm op moet bij zo'n wedstrijd ;)

Mocht morgen je vleugel toch te lang zijn, dan weet je ook meteen waarom je een helm op moet bij zo'n wedstrijd ;)

geef hem dan maar eentje met ezelsoren ;)

of het muggenziften is of niet, laat ik even buiten beschouwing... maar eigenlijk zouden wij allemaal eens wat trucjes moeten toepassen. en kijken wat mag of niet ;)

en je kan best voor de wedstrijd meten, en uitsluiten, zo heb je niet de hele dag voor niets staan smijten :)

ik hoop dat de mensen die het F3K reglement bewerken en beheren uit deze discussie lessen trekken. en het zonodig kunnen aanpassen dat het aantal achterpoortjes drastisch slinkt!

Back