Je hebt strikt genomen maar 1 weerstandje nodig : op poort AN0. Maar aangezien er 4 weerstanden bijgeleverd waren, en ik toch aan 't solderen was, heb ik de andere 3 er ook maar ingeknalt

Het zijn wel degelijk 4 dezelfde hoor.
Er staat op DIY drones, ergens in de manual bij solderen van de weestandjes, een uitleg over het waarom van die weerstanden en ook hoe je berekent welke waarde de weerstanden moeten hebben. Als ik me goed herinner konden de bijgeleverde weerstanden gebruikt worden tot 13V ofzo... Maar ben niet zeker nemeer.
Meting van total batterij voltage wordt op poort AN0 gedaan (analoge input poort). Als je cel per cel wil meten dan worden AN0 tot AN3 gebruikt.
Ah ja, nu ben ik toch terug zeker dat de weestanden goed zijn tot 13V. Want als je per cel meet, komt over AN3 (de laatste celmeting) ook de volledige batterijspanning te staan, want je meet altijd tussen pin en ground.
Dus op 3 cellen kan je volstaan met 1 weerstand (de bijgeleverde) op AN0. Op 4 cellen moet je een andere weerstand berekenen.
PS. Ik heb net mijn nieuwe led lichtshow werkend gekregen

Na een heel weekend van tegenslagen en problemen (gevloekt zunne) eindelijk de zooi werkend !!! Ik heb nu code geschreven waarmee je kan kiezen : de standaard motorleds, relay leds met batterij waarschuwing of showleds (gebruiken geen relais) met verschillende patronen en ook batterij waarschuwing. Het relais kan dan voor iets anders gebruikt worden, bvb het onsteken van onboard vuurwerk (oeps, dat wou ik eigenlijk nog niet verklappen ;-) )
Straks als 't schemert eens een filmke maken se !