Arduino tussen ontvanger en Naza

Ik ben sinds kort aan het experimenteren met een arduino en het leek me leuk om deze tussen mijn ontvanger en mijn naza te hangen.

Dus dat het signaal op de arduino binnenkomt en dan door de arduino naar de naza doorgestuurd word.

Ik wil proberen om een stuk vlucht "op te nemen" en dan door de arduino te laten herhalen.

Dus met me zender kan ik de record functie op de arduino aanzetten en dan al me input vast leggen en later met me zender weer laten "afspelen".

Heeft iemand dit al eens geprobeerd ?

Zal niet werken, omdat je nooit met dezelfde weersomstandigheden te maken hebt..
Wat wel werkt is op basis van GPS punten. Dit werkt wel.

Dji heeft er ook een speciaal setje voor om dit te kunnen doen ;)
Stel je kan die "emuleren", dan word het anders ;)

Ik verwacht eigenlijk dat het in GPS modus prima zou werken, en in atti afhankelijk van hoe hard het waait.
Maar niet in manual. Het gaat mij er ook niet om dat het goed werk, lijkt me gewoon leuk om te proberen met een arduino en daarbij te ondervinden welke problemen je tegen komt.

ik heb het werken dat de commandos van de ontvanger via de arduino naar de naza gaan, zie wel al een probleem aangezien de lengte van de pulsen de stand van de stick bepaalt is timing erg belangrijk.
In de naza assistant blijven de sticks nog wel in het groen maar als ik de code wat ga uitbreiden ben ik bang dat er snel te veel vertraging is..

hieronder de code tot nu toe.

Code:
void loop() {
  if (g_startSig == 0) {
    for(int i=0;i<4;i++) {
      g_ActivePinOffset++;
      if (g_ActivePinOffset == 4) g_ActivePinOffset = 0;
      if (digitalRead(FIRST_PIN_IN+g_ActivePinOffset) == HIGH) {
        SendSignal(FIRST_PIN_OUT+g_ActivePinOffset,HIGH);
        g_startSig=micros();
        break;
      }
    }
  }
  else if (digitalRead(FIRST_PIN_IN+g_ActivePinOffset) == LOW) {
      SendSignal(FIRST_PIN_OUT+g_ActivePinOffset,LOW);
      g_currentSig=micros()-g_startSig;
      g_startSig=0;
  }
}

Ik vermoed dat ik beter 4 transisters kan gebruiken waarmee ik kan controleren om het signaal gewoon door te geven of te vervangen door een signaal wat de arduino genereerd.

Laatst bewerkt:
full
eerste probleem opgelost, ik kan nu schakelen tussen input van reciever of input van arduino.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft een beetje een andere wending gekregen,
Ik heb de FC van mijn udi 818a afgesloopt en vervangen door een arduino en 4 stuks mosfet's en een MPU6050 Gyro/accelo.
Daarna me verdiept in pid controllers en zojuist mijn eerste paar vluchten van +/- 20 sec. (Zonder rc) hij zit nu nog vast een een draad met batterijen voor voeding arduino. maar hij is boven verwachting stabiel :)

Bijlagen

• IMG_20150430_213403.jpg
    IMG_20150430_213403.jpg
    38,8 KB · Weergaven: 128
  • IMG_20150430_213338.jpg
    IMG_20150430_213338.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 115
Zaterdag de arduino nano + BMP180 barometer binnengekregen.
En nu vliegt "het" nog wel zonder rc, hij zit nog aan een visdraadje om hem niet kwijt te raken.
Deze week de GPS erop bouwen zodat hij zelfstandig kan vliegen.
IMG_20150503_101740.jpg
IMG_20150504_230427.jpg

Back