arduino uno cheap rc monstertruck conversie

hallo allemaal,
ik heb lang niets van mij laten horen,
nog altijd bezig met een vliegtuig, een 2 boten op de bouwplank, en arduino projectjes....2x2x2 led cubus afgerond en nu bezig met een 3x3x3 led cubus.

om iets meer van arduino te leren wil ik als eerste stap een nikko-achtige monstertruck ombouwen naar een autonoom voertuig, om gewoon een paar rondjes te laten rijden.

later wil ik deze uitbouwen om via een spektrum dx7i het signaal naar een ontvanger en vanuit daar naar de arduino en zo naar het printplaatje in de auto te sturen.
omdat de oude afstandsbediening kwijt is van deze auto wil ik het zo doen.

hieronder een linkje naar hoe ik de arduino aansluit op het bordje.
Autonomous Control of RC Car Using Arduino

verder wil ik alle delen verstopt houden om het geheel netjes te houden.
het gaat om onderstaande auto...
http://t0.gstatic.com/images?
q=tbn:ANd9GcRMOHvpPbt5mPwqeQpdHorCcRjugAcFlBfY6obWjP4rOGz3Nk384A

Laatst bewerkt door een moderator:
Met arduino kan je zeer zeker leuke projectjes maken, zo heb ik zelf een tijdje geleden een 5x5x5 LED kubus gemaakt:

Ben benieuwd naar jouw projecten, als je hulp nodig heb kun je me altijd een PBtje sturen. Succes!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het voorbeeld project is wel grappig gedaan, maar of je dit nu echt autonoom kunt noemen? Dan zou ik het iets intelligenter maken met wat simpele sensoren aangezien je toch een Arduino gebruikt.

Zo heb ik ooit ook een autonome robot gebouwd met de Parallax Ping sensor (ultrasoon) en infrarood sensoren. Op basis van die metingen kun je de auto echt zelf beslissingen laten nemen.

hallo
vandaag een prototype plankje gemaakt om input op de arduino te testen en uit te proberen met het programma om zo iets te leren.
ook is het plan iets veranderd en zal hij niet autonoom worden maar bestuurd via een zender om zo (in eerste instantie) via servo's en microswitches naar de arduino en zo door naar het interne pcb van de monstertruck...
hiervoor ook gevraagd om een verandering van titel....

even een link naar de foto...
zal dit Z.S.M aanpassen naar foto's binnen het forum..
https://www.dropbox.com/s/f1tte46mj7ac3lg/2014-01-12%2019.10.46.jpg

ook zal ik er een dezer dagen eens een simpel filmpje van maken...

voor de geintresseerde de erg simpele code:
----------------------------------------------------------
const int schakelaarPin = 7; // schakelaar pin
const int ledPin = 13; //led pin

int schakelWaarde = 0; //variabele waarde

void setup() {
pinMode(ledPin, OUTPUT); //led pin is output
pinMode(schakelaarPin, INPUT); // schakelaarpin is input
}

void loop(){

schakelWaarde = digitalRead(schakelaarPin); //schakelaarwaarde lezen

if (schakelWaarde == HIGH) {