Arduspyder

Nieuw projectje :)

Controller: ArduPilot mega kit + Triple Axis Magnetometer
Motoren: 6x Keda 20-22L
Regelaars: 6x Turnigy Plush 25A
Props: GF 10X4.5
hart op hart motoren: 56cm
Alu geanodiseerde buis 10x10 mm

Het idee in wording,

Arduspyder.jpg

Vindt het meer een mier...
ArduANt. ;)

Dezelfde motoren en props wordne ook op mijn 44,5cm qyad gezet.... Ben zeer benieuwd.. De motoren zien er iig goed en degelijk uit!

Dat het een snelle rakker wordt is wel de bedoeling Jacques :yes:

Maar tevens wil ik eens wat camera werk gaan proberen en ooit misschien FPV, een multi purpose apparaat zeg maar ;)

Gr,

Mario

So Mario,

Dat wordt binnenkort weer eens bij je kijken......

Gaaf man... ga je nu helemaal agggresssive?

Hallo Holco, ik ben ook zoiets aan het maken, al ietsje verder dan jij, maar ik ga niet zo snel omdat ik alles nog moet leren. De flyduino ontwerper Paul Bake heeft ook al zoiets ontworpen, daar heb ik m'n idee van. Hij noemt het "flyduspider". Ik snap niet waar die spinnen vandaan komen, die beesten hebben 8 poten :) en waarom een Y ??

Ik heb net eens na zitten denken over een naam en ik noem die van mij MultiWasp, wespen hebben 6 poten en ze hebben een lang achterlijf. Ga ik m'n vliegdingetje als het af is geel met zwarte streepjes maken haha.

Uh oh, multiwasp, multihornet, multikillerbee enz enz hahahaha. Design ziet er goed uit maar waar moet je controller dan precies zitten? en waar is je zwaartepunt dan?

Zwaartepunt komt in het hart van de motoren en gaat bepaald worden door de lipo.

Controller maakt niet uit waar deze komt als de vliegrichting maar klopt, als de ardupilot binnen is gaan we passen en meten.

Dankzij Pieter-Jan wat CNC gefreesde frame platen van multiplex, als dit goed uitpakt gaan we over op serieus materiaal.

P5283882.jpg

P5283875.jpg

P5283880.jpg

Gaatje in het midden van de grote cirkel in de onderste frame-plaat is het exacte middelpunt van de motoren zodat we later makkelijk het zwaartepunt kunnen bepalen ;)
P5293883.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi project Mario!

Ik ben vooral benieuwd hoe je de ardupilot gaat bevallen. De Wiki ziet er i.i.g. stukken overzichtelijker uit dan de Wiki van MK.
(Beetje off-topic... ik ben ook benieuwd wanneer ze de Ardupilot goed aan de praat hebben in een "conventionele" helikopter).

Eentje om te volgen!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Wel weer jammer dat sommige mensen niet helemaal eerlijk zijn in hun advertenties!!

Heb de Full Ardupilot Mega kit van sniperx overgenomen in de veronderstelling dat deze gelijk zou zijn aan de kit die momenteel aangeboden wordt bij diydrones, helaas is dat niet hellemaal het geval, mis namelijk de 3x16 right angle pin headers / 5x servo extension cables / en het Ardupilot Mega board is niet met de ATMega 2560 uitgerust maar met de oudere ATMega 1280 chip.
Nu maar hopen dat de rest gewoon goed is, het vertrouwen heeft namelijk wel een deukje opgelopen.

---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door holco)---
Is dit gelijk aan de Full Ardupilot Mega kit?

Full ArduPilot Mega kit (Full ArduPilot Mega kit)
---Einde citaat---
Klopt, precies het zelfde, alleen heb ik er nog een magnometer bij.
Die op de ardupilot is gesoldeerd.

Thanks Aldert :)

Ben zelf ook erg benieuwd!! is even wat anders als de KK boardjes die ik gewend ben, heb nog een hoop uit te zoeken!!

Gr,

Mario

Mooi project Mario!

Ik ben vooral benieuwd hoe je de ardupilot gaat bevallen. De Wiki ziet er i.i.g. stukken overzichtelijker uit dan de Wiki van MK.
(Beetje off-topic... ik ben ook benieuwd wanneer ze de Ardupilot goed aan de praat hebben in een "conventionele" helikopter).

Eentje om te volgen!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ziet er goed uit tot nu toe, en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Kokerprofieltjes zijn van hornbach zo te zien en zijn perfect om mee te werken.

Gr, Moelie

Altijd leuk om experimentele vormen te zien.
Van de gewone hexa ben ik geen fan, alleen van de YT (gelijk die van Warthox) en de Arduspyder vorm.

Ziet er ook al zeer netjes uit met dat hout, welk materiaal gaat het uiteindelijk worden?

Groeten,

Inderdaad Hornbach Moelie, perfecte profieltjes voor weinig :D

Het gaat er al een beetje op lijken, bedoeling is dat de halve bollen gedeeltelijk in elkaar gaan vallen wat dan meteen een doorgang geeft van de kop naar het achterlijf.

P5293884.jpg

Uiteindelijk zal het 1,5mm carbon worden.

Altijd leuk om experimentele vormen te zien.
Van de gewone hexa ben ik geen fan, alleen van de YT (gelijk die van Warthox) en de Arduspyder vorm.

Ziet er ook al zeer netjes uit met dat hout, welk materiaal gaat het uiteindelijk worden?

Groeten,

Wel weer jammer dat sommige mensen niet helemaal eerlijk zijn in hun advertenties!!

Heb de Full Ardupilot Mega kit van sniperx overgenomen in de veronderstelling dat deze gelijk zou zijn aan de kit die momenteel aangeboden wordt bij diydrones, helaas is dat niet hellemaal het geval, mis namelijk de 3x16 right angle pin headers / 5x servo extension cables / en het Ardupilot Mega board is niet met de ATMega 2560 uitgerust maar met de oudere ATMega 1280 chip.
Nu maar hopen dat de rest gewoon goed is, het vertrouwen heeft namelijk wel een deukje opgelopen.

Ikzelf heb ook de kit gekocht bij diydrones in februari , dit was toen nog de 1280 , dus zo oud is die niet , je gaat wel wat moeten zoeken voor die servo extensions kabels , in uk zit er iemand die het snelst is in opsturen , ze kosten wel een beetje , als je handig bent maak je ze wel zelf , en maak er maar direct 7 stuks van. De pirates code gebruikt 6 kanalen , de nieuwe ac2 ook 6 !

Hopelijk heb je de originele bordjes want er zijn nu ook clonen op de markt , dit heb ik beschreven in andere thread.

Mvg

Helmut

Back