Arizona Models

• Topicstarter Topicstarter TDMert
  • Startdatum Startdatum
T

TDMert

Guest
Goeiemiddag,
Ik wil een bouwdoos kopen van Arizona Models, Model Airplane Kits RC Arizona
maar kan niet veel recensies vinden over hun modellen, of beter; het model (Siemens Schukert D.III) dat ik wil aanschaffen. Is er hier iemand die meer weet?
Is het echt de moeite waard of kan ik net zo goed een tekening kopen?
VrGr.
René

Beste Frank en Ralf,

Arizona Models is dus van de lijst af! Ik durf niet eens een tekening bij ze te bestellen. Er staat ook nergens van wie de tekeningen zijn dus daar kan ik ook niet naar toe.
Zo mooi als de site van Arizona is zo sober is die van CD-scaledesigns. Klopt het dat ze in Weeze, Duitsland, gevestigd zijn en zo ja, kun je ze daar bezoeken?
Ik heb aan een tekening genoeg aangezien ik de kist in schaal 1/4 wil bouwen.
Bedankt voor de info!
Vr gr
René

Rene,

Neem eens contact op met Chris via de mail, Misschien wil/kan hij de tekening zo opschalen naar 1/4 schaal voor je. Je zal dan alleen niet meer uitkomen met de materiaalkeuze omdat die meegeschaald wordt en zal je dus zelf dingen moeten aanpassen. Maar voor de meeste bouwers zal dat geen grote problemen opleveren.

Goed gevonden Henri je eerste link is een bouwverslag van de 1/3 uitvoering ook van Dave Johnson waarnaar ik eerder verwijs.

Dit zelfde verslag staat ook hier en daarvoor hoef je niet aan te melden kun je zo bekijken.

Siemens-Schuckert D.III 1/3 Scale

Sterker nog de persoon met forum naam cocobear is Dave Johnson en kun je dus zo een pm sturen.

Deze meneer is geen kleine jonge in de schaal wereld is namelijk in 2009 als 2e geeindigd met zijn Albatros DV bij TopGun.

Ton

Heren,
Bedankt voor de info en de nuttige adressen.
Tekening is besteld. De partial kit van Belairdigital laat ik nog even zitten tot de tekening binnen is. Ik zie mezelf nogal als virtuoos op de figuurzaag (vooral de vrije slag) dus die spantjes etc. zullen geen hindernis zijn. Daarbij kan ik dan een en ander naar eigen inzicht aanpassen.
Dit moet hem ongeveer worden:

Vr Gr
René

Back