Zit ik hier een heel verhaal te typen voor jan Doedel... En net als ik wil saven gaat hier de comp over de flos... 1,5 uur type naar het grootje...
Dan maar ff in het kort...
5 weken levertijd, en dat vind ik niet slecht... de doane in China deed moeilijk, maar uiteindelijk is ie toch gekomen. en dat voor 416€ incl verzenden en met WTC... In vergelijk met andere firma's denk ik dat je voor dit geld geen bult kan vallen.
1e indruk is goed, en na wat putsen (lees passen en meten met de WTC) komen wat kleine dingen naar boven... Geen grote dingen maar wel dingen die een kleine aanpassing nodig hebben... Met name de eindeksel behoeven een kleine aanpassing, wat veroozaakt word door een niet zuivere transparante buis...
Verder nog geen grote dingen kunnen ontdekken. Op de bouwbeschrijving na, want die is weer wel in het Chinees.... Gelukkig zijn de plaatjes goed, en als je de Ikea beschrijving kan lezen lukt het met dit ook nog wel... Er is wel een vertaling toegezonden, die hadden ze na gestuurd via de mail. Wel een vermelding waard, het mailcontact met deze firma liep bijzonder goed! (daar kan Engel nog een puntje aan zuigen)
Het model wordt compleet geleverd, incl beslag, lampjes, stekkers, duiksysteem, en wat ik nog niet meer op kan noemen... Noem het maar behoorlijk compleet. De romp is bijzonder stevig, en dat heb ik wel eens anders gezien... Plamuren moet je elke boot, zo ook deze... Met het bijbehorende beslag en etsdelen is er echt een mooie boot van te maken...
Het is geen beginners boot, je hebt wel wat ervaring nodig om het tot een goed eind te breiden... Maar mijn Akula heeft meer werk nodig dan deze boot... Een Engel heeft ook veel werk nodig, zo niet meer... Als je eerst naar de romp gaat kijken doet het wat plastiekerig en goedkoop aan... Maar als je dan bedenkt dat het hele modelletje nog onder de etsdelen geplakt moet worden ga je er toch anders tegen aan kijken.
het is echt gewoon een stevige romp, die als je deze per ongeluk uit je handen laat stuiteren niet meteen stuk valt... Ik heb slechter gezien... Het is gewoon een leuk model voor relatief weinig geld. dat er wat aanpassingen doorgevoerd moeten worden is wel duidelijk, maar dat heb ik wel bij al mn boten gehad... Mijn lafayette had dat ook, wat ook niet erg is. Ik ga hier en hoop plezier aan beleven met bouwen, dat is een ding wat zeker is...
Ik ben tevreden met wat ik heb gekregen, en zal in de toekomst nog wel een ander model van deze firma aanschaffen...
Kijk maar even naar de foto's... (het zijn er wel wat, maar dat is om julie en goed indruk te laten geven)
Als er vragen zijn hoor ik het wel...
Een bajonetsluitng voor de 2 helften... Die moet nog wel even passend gemaakt worden...
Toch wel een mooi ets setje hoor...