Ark X-400

raymon

Forum veteraan
Zo mijn nieuwe aanwinst.

Motor: Align 430L - 3550Kv
ESC: CC Phoenix 35A
Ontvanger: Multiplex ipd 5/7 synt
Gyro: Futaba GY401
Staartservo: HDS577 Digital
Servo's: Futaba s3107
Antenne: Quick-UK Base Loaded RX Antenna 35mhz

Er zit geen orgineel onderdeel gedaan.
alles is vervangen voor carbon alu.
Allen voor ik er mee ga vliegen komen er orgi plastic staartvinden aan, en plastic heck bladen.

175484c316bcebc7.jpg

175484c316ca1148.jpg

175484c316ce1c33.jpg

175484c31a5d87bc.jpg

175484c31a6179c1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf ding!

Waar heb je deze besteld? en wat kostte deze?

heb vaker van het merk gehoord, maar kom het nergens tegen eigenlijk.

ik heb hem van Roel over genomen.
Wartexx heeft er een tekoop, kijk maar eens bij het 2e hands deel.

hmm, helaas vorige week een crash gemaakt.
2 servo`s gestript.
Heb nu een digitale op pitch ziten

vanmidag of vanavond weer even proberen

zo, hij doet het weer, alleen wat probleemen met de gyro:(
hij wil niet steeds op 0 stand gaan, moet steeds recht trimen.

iemand tips?

Als je opstart in HH modus is het normaal dat hij verloopt, niks aan doen. Trim is iets wat je niet moet gebruiken.

Dan staat de gyro niet in de heading hold maar in de normaal modus en is het mechanische midden niet goed afgesteld of je hebt de stekker van de accu op de regelaar gestoken waardoor alles (ontvanger , servo, gyro) stroom krijgt en je hebt de heli bewogen voordat de gyro zich ingesteld had. Stekker insteken als het toestel op het landingsgestel staat en dan even niet bewegen.

ik heb de stekkers in de goede pleken, zo als ik hem altijd gehad heb.

ik zet de heli op de grond, en sluit hem aan, het lampje kniperd dan en de heck gaat uiterst staan bijna.
Het is puur de 0 stand die ik niet op 0 krijg.

Mvg, Raymon

Denk dat je op je zender je "rudder" ofwel staart trim niet in het midden hebt staan.

GY401 gaat initialiseren (nooit verplaatsen als je de heli aanzet) en ziet daarna onmiddelijk "sturen" ofwel die trim die uit het midden staat. Vandaar dat je servo naar een kant gaat.

Zet trim in het midden en ik denk dat daarna het lampje op je GY401 ook netjes rood blijft branden.

Succes weer....

Dit is niet waar trouwens. Elke keer als je de gyro aan zet kijkt hij naar het zender signaal en stelt dat in als neutraal punt. Pas als je daarna opnieuw gaat trimmen zal hij een afwijking gaan zien. Daarom mag je ook geen rudderuitslag geven als je hem opstart. Ik zou eerder gaan kijken of de failsafe stand van de ontvanger voor de staart afwijkt van de normale neutraal stand. Dan kan de gyro zich misschien instellen op de failsafe stand (bij opstarten) waarna na het starten van de ontvanger de middenstand afwijkt. Misschien een beetje vergezocht, maar wel iets wat je kunt nakijken.

Back