ARK X400 en MX12

• Topicstarter Topicstarter Aiki
  • Startdatum Startdatum
A

Aiki

Guest
Zijn er mensen op de forum die een ARK X400 hebben en deze besturen met een Graupner MX12 :?:
Ik zit met het volgende probleem de stekkers van deze heli passen NIET op men ontvanger Graupner R700. :cry:
Past mijn Graupner kristal in een FUTABA R137F- 35Mhz en kan ik deze dan besturen met men MX12 :?: :oops:

En welke gegevens moet ik invullen voor deze heli in men zender. :oops:

x400.jpg

Welke stekkers?? Van de servo's..??? Die maak je makkelijk passend.

In mijn minimag passen ook een paar servo's niet, doordat de behuizing in de weg zat. Heb gewoon de ontvanger opengemaakt, servo's aangesloten en dan de behuizing er weer op. Nu kunnen ze er ook niet meer uit vallen :wink:

Duccan zei:
Welke stekkers?? Van de servo's..??? Die maak je makkelijk passend.

In mijn minimag passen ook een paar servo's niet, doordat de behuizing in de weg zat. Heb gewoon de ontvanger opengemaakt, servo's aangesloten en dan de behuizing er weer op. Nu kunnen ze er ook niet meer uit vallen :wink:
Yep van de servo's - dit zijn rechte stekkers en mijn Graupner heeft schuine stekkers.

ik heb er een BEC Align RCE-BL25T los bijgekregen omdat de vorige het niet meer deed geloof ik.
Gyro 400 welk merk weet ik niet :oops:
motor Align 400LP
Servo's zie ik staan Esky, maar dat is alles wat ik zie.
Welke Lipo moet ik hiervoor gebruiken, want deze van het toestel was stuk.

Een 3cell lipo van rond de 2000 mAh is wel oke. Wel 20C nemen.

gezien je vragen en gebruikte termen lijkt het me dat je erg onervaren vent met helicopters.

geeft niks waren we allemaal eens.

fijnste is als hier een persoon te vinden is die je eens een avond kan helpen.
helicoptervliegen is leuk, maar houd heel wat in om er plezier van te hebben.

Gerard_nl zei:
gezien je vragen en gebruikte termen lijkt het me dat je erg onervaren vent met helicopters.

geeft niks waren we allemaal eens.

fijnste is als hier een persoon te vinden is die je eens een avond kan helpen.
helicoptervliegen is leuk, maar houd heel wat in om er plezier van te hebben.
:oops: yep beginner :P

Ja die accu is perfect.

Kijk ook eens bij UnitedHobbies
Zijn super goedkoop en ze presenteren ook goed.
Voor de prijs van die Flightpower lipo kan je 3 lipo's kopen bij UnitedHobbies.

Het is idd voor beginner zekers wel handig om een ervaren vlieger op te zoeken. Heli's vereisen veeeel afstelwerk en het vliegen is ook geen appeltje eitje :wink:

Ik lees op verschillende site dat de onderdelen van een T-Rex 450 passen voor men X400, is dit zo :?:
Zo welke alles of enkele onderdelen...

De X400 is een trex "kloon". In hoeverre de onderdelen overeenkomen weet ik niet, maar ik geloof dat het voor de meeste onderdelen geld. Je zou die 2 eens naast elkaar moeten zetten.

Ron

Ik ben in het bezit van wat ooit als een Ark x400 is begonnen...

Omdat de Ark is ontwikkeld door dezelfde kerel die de trex(v1) heeft ontworpen zijn de onderdelen voor 98% gelijk en dus uitwisselbaar!

Op het frame na is mijn heli nu helemaal trex. Niet omdat dat ark spul niet goed is maar meer ivm de beschikbaarheid van de onderdelen. Er is gewoon meer trex spul beschikbaar/verkrijgbaar ;)

HaBoo zei:
Ik ben in het bezit van wat ooit als een Ark x400 is begonnen...

Omdat de Ark is ontwikkeld door dezelfde kerel die de trex(v1) heeft ontworpen zijn de onderdelen voor 98% gelijk en dus uitwisselbaar!

Op het frame na is mijn heli nu helemaal trex. Niet omdat dat ark spul niet goed is maar meer ivm de beschikbaarheid van de onderdelen. Er is gewoon meer trex spul beschikbaar/verkrijgbaar ;)

Dit is de man die mij kan helpen :wink: :lol:

Ik heb de stekkers van de servo's een beetje bij gevijld en nu passen ze wel :lol:
Maar omdat ik een beginner ben weet ik niet welke servo er moet aangesloten worden op welk kanaal van de ontvanger R700 (mode 2):oops:
Dus een fotoje van jou ARK X400 (euh T-Rex :lol: ) zou wel welkom zijn om dit te bestuderen :P

je topic title is een beetje vreemd "AEK X400 en MX12", tikvoutje ;)

op http://www.x400tuning.com/ kan je veel info vinden, ook de verschillen tussen trex450 en x400.

Ik heb nog bijna wel de Ark onderdelen, op de staart na, maar ik heb er dan ook nog niet mee gevlogen :) dat afstellen en zender programmeren was al een hele klus.
En ik heb besloten om vliegles te nemen bij een club bij mij in de buurt, nu nog wachten op beter (minder wind) weer.

Het aansluiten van de servo en regelaar is afhankelijk van merk ontvanger. In die handleiding staat vast wat elk kanaal inhoud. Mode 2 is een instelling van je zender en heeft te maken met welke betekenis de sticks hebben.

In 1 van mijn eerdere antwoorden raadde ik ook aan om de Electronic Helicopter Beginners Guide te lezen, is wel engels, maar staat wel vol goede informatie.

nosmo zei:
je topic title is een beetje vreemd "AEK X400 en MX12", tikvoutje ;)

Het aansluiten van de servo en regelaar is afhankelijk van merk ontvanger. In die handleiding staat vast wat elk kanaal inhoud. Mode 2 is een instelling van je zender en heeft te maken met welke betekenis de sticks hebben.

:oops: foutje, hersteld :wink:

Ik heb geen Handleiding van de ARK X400 en vind deze ook niet - wel vind ik die van de MX400 maar weet niet of deze het zelfde is.

Je heli heeft eigenlijk niks met de elektronica te maken, die elektronica (servo, ontvanger, motor, regelaar, lipo) kan je ook zo op een andere heli zetten, of vliegtuig, of wat dan ook.

In de handleiding van je ontvanger staat als het goed is wat kanaal 1 betekend, etc... dan sluit je bv je aileron servo aan op het juiste kanaal.
Op helifreak.com zijn bouwfilmpjes te vinden hoe je een x400 in elkaar moet zetten, handig hoor.

Ik heb mijn x400 al in elkaar gezet gekocht, ben achteraf blij om, best lastig zo de eerste keer. Maar ik heb er wel een bouw handleiding bij gekregen hoor, jij niet?

Zo ga je er niet uitkomen :P
Als je plezier van je helikopter wilt hebben, zoek dan een ervaren vlieger die jou kan helpen.

nosmo zei:
Je heli heeft eigenlijk niks met de elektronica te maken, die elektronica (servo, ontvanger, motor, regelaar, lipo) kan je ook zo op een andere heli zetten, of vliegtuig, of wat dan ook.

In de handleiding van je ontvanger staat als het goed is wat kanaal 1 betekend, etc... dan sluit je bv je aileron servo aan op het juiste kanaal.
Op helifreak.com zijn bouwfilmpjes te vinden hoe je een x400 in elkaar moet zetten, handig hoor.

Ik heb mijn x400 al in elkaar gezet gekocht, ben achteraf blij om, best lastig zo de eerste keer. Maar ik heb er wel een bouw handleiding bij gekregen hoor, jij niet?

De bouwfilmpjes heb ik al gedownload :P maar interdaad blij dat die al in elkaar zit (enkel ontvanger + lipo + bec plaatsen)

Bouwtekeningen zijn er bij helaas niet bij men heli :cry:

Jup, ik raad je ook aan om die heli te kopen (hehe :P )

Is ook nog eens zonder zender dus je kan je eigen zender gebruiken.

Back