Arrma Fury BLX hapert en rijdt niet soepel.

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik in mei een Arrma Fury BLX gekocht. Na wat probleempjes met de ESC en de servo reed hij eigenlijk weer geweldig sinds augustus. Nu zit ik met het volgende probleem, de auto hapert bij het optrekken hij komt eigenlijk gewoon niet weg. (Hierbij een filmpje, dit is full throttle.)


Ik las net dat dit best wel eens 'cogging' zou kunnen zijn, klopt dit? Zelf heb ik al de spur gear en de pinion gear bekeken maar ik kon niks geks zien. De slipper clutch heb ik ook teruggezet naar de factory setting. Beide dingen hielpen niet. De 2s lipo accu is volledig opgeladen dus het ligt niet aan de accu. Ik voel overigens geen weerstand als ik gewoon aan de achterwielen draai. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de motor loshalen en de gearbox bekijken.


Iemand enig idee of dit inderdaad cogging is, zo ja wat kan ik ertegen doen? Of heb ik een ander probleem?

Alvast bedankt,
Groet Jurriaan,
 
Heb je niet ergens een slechte verbinding? Wat gebeurt er als je wat beweegt/duwt/trekt aan de bedrading van accu naar esc naar motor?
 
Misschien even de settingen van de regelaar doorlopen en de timingen iets terug schroeven.
 
Ik ben achter de oorzaak van het probleem gekomen. Na toch nog een keer naar de kabels van de esc en motor te hebben gekeken merkte ik dat als ik aan de middelste blauwe kabel duwde hij het eventjes deed, liet ik deze weer los begon hij weer te haperen. Dit lijkt mij dus de oorzaak. Is de blauwe kabel gesoldeerd in het midden? Moet ik deze kabel dus weer aan elkaar solderen? Zo ja hoe maak ik deze kabel los, doe ik dit door gewoon aan beide kanten van het blauwe middenstuk de kabel uit elkaar te trekken en wat voor soldeerbout heb ik hier voor nodig, geen 80 of 120 watt denk ik eerder tussen de 30 en de 60 toch?
 
kabels van een motor zitten IN de motor vast. ligt een beetje aan de motor of die kabel meteen doorloopt de motor in, of dat hij op een speciaal puntje gesoldeerd is.
aan de andere kant van de kabel zit het stekkertje, waarmee je hem aansluit op de regelaar. bij jou zitten daar die witte, rode en blauwe dingetjes overheen.
Dat stekkertje zit wel gesoldeerd, vrij goede kans dat dat stekkertje niet helemaal lekker zit.

kan ook zijn dat de stekker aan de regelaar kant niet goed zit.

Omdat die kabels wat dikker zijn, kom je met een 30 watt bout niet weg.
dan ben je een uur aan het stoken, alles wordt bloedheet, en je hebt kans dingen kapot te maken door het zo heet te stoken.
60 watt met een goede punt zou goed moeten gaan.
hoger is makkelijker, gaat vlotter.

let op dat je geen normale soldeer gebruikt met s39.
in de bouwmarkt even kijken naar soldeer met harskern, daarmee kun je electrische dingen solderen.

losmaken:
scherp mesje, blauwe dingetje eraf pielen.
daar zit de stekker. 1 van de twee zit los of niet goed. soms met een beetje duwen en trekken valt het er zo af..
dat hoort dus niet.
 
kabels van een motor zitten IN de motor vast. ligt een beetje aan de motor of die kabel meteen doorloopt de motor in, of dat hij op een speciaal puntje gesoldeerd is.
aan de andere kant van de kabel zit het stekkertje, waarmee je hem aansluit op de regelaar. bij jou zitten daar die witte, rode en blauwe dingetjes overheen.
Dat stekkertje zit wel gesoldeerd, vrij goede kans dat dat stekkertje niet helemaal lekker zit.

kan ook zijn dat de stekker aan de regelaar kant niet goed zit.

Omdat die kabels wat dikker zijn, kom je met een 30 watt bout niet weg.
dan ben je een uur aan het stoken, alles wordt bloedheet, en je hebt kans dingen kapot te maken door het zo heet te stoken.
60 watt met een goede punt zou goed moeten gaan.
hoger is makkelijker, gaat vlotter.

let op dat je geen normale soldeer gebruikt met s39.
in de bouwmarkt even kijken naar soldeer met harskern, daarmee kun je electrische dingen solderen.

losmaken:
scherp mesje, blauwe dingetje eraf pielen.
daar zit de stekker. 1 van de twee zit los of niet goed. soms met een beetje duwen en trekken valt het er zo af..
dat hoort dus niet.

Oke bedankt voor je antwoord. Ik zal in het weekend eens even gaan kijken.
 
Back
Top