Arrma Krayphon

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Jackske, 17 nov 2020.

  1. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Nu heb ik van de zomer een nieuwe buggy in elkaar gestoken en deze wil ik nog graag in het kort met jullie delen.
    Ik was al even op zoek naar een nieuwe buggy erbij dat mij aanstond. En op het internet/instagram ben ik iets tegengekomen dat mij enorm aanstond.
    Even erbij zeggen het concept is niet van mij maar van "AustriaRCplauground".

    Het is een combinatie van de arrma kraton en arrma typhon.
    En de body kan openklappen.
    Ik heb hier een nieuwe typhon V4 voor aangeschaft, kraton chassis en de kraton wheelhubs, en de roll cage van de reely raptor 6S, side skirts van de arrma notorius.

    Hier de roll cage van de reely raptor 6S, al in elkaar gestoken. 20200117_160406_resized.jpg
    Filmpje hieronder laat zien hoe ik het achterste onderdeel waar de vleugel van de typhon opkomt, zal nu de roll cage opkomen zodat deze kan open klappen

    Vooraan de shocktowerbrace van de reely raptor gemonteerd tegen de originele shocktowe van de typhon.
    20200201_154448_resized.jpg

    Voor de roll cage te bekleden heb ik bij mijn plaatselijke winkel wat sheets gaan halen, soort plexi en daar heb ik aan de zijkant de stickers geplakt met motief die bedoeld waren voor op een playstation, en dit blijft zeer goed kleven is al nat en zeer vuil geweest.
    en de andere heb ik het zwart gespoten en het dakje daar heb ik een carbon plaatje op gemonteerd.
    En netten van de ramen komen van bij onze dikke vriend Alie.
    20200201_154724_resized.jpg

    20200322_131847_resized.jpg
    20200326_123804_resized.jpg
    20200326_123709_resized.jpg

    Er zijn nog wel onderdelen die eraan te pas komen, maar eerder klein spul, buiten de wielen van proline Badlands.
    Het is eigenlijk ongelooflijk hoe dat alles past, die rollcage is er gewoon voor gemaakt.
    En ik vind het zeer leuk om mee te rijden.
    Enkel de banden die baloonen zeer hard op 6S, dus daar heb ik wat visdraad voor liggen en eens kijken hoe dat werkt.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Edwin v Berkel

    Edwin v Berkel

    Lid geworden:
    28 mrt 2021
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Wijchen Nederland
    Mooi gedaan! Leeft ie nog?
     
  3. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ja zeker hoor.
    En de rollcage heeft al goed bewezen hoe sterk deze is.

    Zeer leuke buggy om mee te rijden.
     
  4. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Maar het is een 1/8 of 1/10? Verder ziet het er heeeeel mooi uit hoor! Zo creatief ben ik niet haha
     
  5. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Het is een 1:8
     

Deel Deze Pagina