Arrma Vortex Boost, geen reactie meer bij throttle

Beste forumleden,

Ik heb enkel3 dagen geleden een vortex boost 4x4 g3kocht 2e hands.
Auto was als nieuw, zouden volgens verkoper 6 accu's mee leeggereden zijn.

Nu was de motor verbrand (brushed) arrma 550 12T. Deze vervangen voor een brushed arrma 550 14T op advies van de rc shop.
Na een 10 tal min stopt de auto met rijden. Reageert niet meer op de throttle.

Bij controle concludeer ik het volgende,
Ontvanger staat aan, reageert wel op input maar er komt geen output naar de motor.
Oude motor geprobeerd deze werkte wel voor korte duur.
Stuurservo reageert wel gewoon.

Kan ik hieruit concluderen dat de ESC dood is?
Het is een originele hobbywing reciever en ontvanger ineen. (40A)

Wie heeft advies naar de oplossing/oorzaak.
En eventueel advies wat verstandig is om nu te doen.

Vervangen van de originele ontvanger/ESC kost 50 euro.
Motor vervanging was 40,-

Graag hoor ik van jullie.
 
Laten we beginnen met de manual: https://www.spektrumrc.com/on/deman...7b38a7b/Manuals/SPMXSE2140RX_MANUAL_MULTI.pdf

Dat de oude motor even werkte lijkt toch dat er een teken van leven is. De regelaar heeft een overtemperatuur beveiliging, dus als die heet wordt zal die de motor niet aandrijven. Verder zit er dus een jumper op om aan te geven of die op NiMh of op LiPo rijdt. Het heeft niet direct met de accu te maken dan alleen of de regelaar moet afslaan bij een onderspanning. Met name een LiPo accu vind het niet lekker om onder de 3v per cel te komen. Deze LiPo afslag kan wel een probleem zijn als je een NiMh accu gebruikt, zeker als de accu al wat slechter is zal deze makkelijk onder die grensspanning duiken en zo de regelaar doen afslaan.
 
Back
Top