ARROW V3 Donatas Design

carbonarrowready.jpg

een echte aanrader,
plan te koop ; Donatas Pauzuolis RC page

filmpke testvlucht
http://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=VZiIbq-odNg

Waarom zou je een arrow V3 bouwen als je hem aanstuurt met een simple GWS prop.
Neem dan een normale arrow V5 of MM extra. Deze zijn gewoon beter.

Overigens is het carbon aan de bovenkant totaal overbodig en veels te zwaar

misschien geeft zijn vliegstijl/kwaliteit/ervaring hem enig recht van spreken over de bouw van F3P modellen.
Wat mij betreft wel iig. Daarbij formuleert hij een mening en doet dat met redelijke woorden. Daar dus ook geen probleem

groet,

Erik

Nogmaals, ik probeer niks af te kraken. Ik geef een bouwtip, die tip geef ik uit ervaring. Ik probeer niemand zwart te maken. Ik geef alleen mijn mening. Ben je het daar niet mee eens, prima. Maar ga mij dan niet via PB proberen zwart te maken!

Bovendien ken ik Donatas persoonlijk, ik ben ik er van overtuigd dat hij de zelfde tip zou hebben voor de topic starter!

Deze shock op het overbodig carbon er zeer keurig uit, net gebouwd. mooie schanierlijnen. En hij ziet er recht uit. versteviginen op de goede plaats.
Dus met de tip die ik eerder gaf is de topic starten in staat een perfecte shock te bouwen!

ik ken Donatas ook persoonlijk, redelijk goed zelfs en hij heeft dikke pluim over de bouw van dit vliegtuig gegeven. De rede waarom hier lichte motor en klein gws propje op zit is om dit model perfect onder de knie te hebben en dan idem toestel te bouwen voor 4D.
en ja, is goede rede, ook volgens Donatas.
en het gewicht, moet u daarin tegenspreken, scheelt maar grammen, en maakt de arrow strakker, voel je zeker in het vliegen, beter het toestel strakker te maken dan lichter.
en andere toestellen, ja vliegen allemaal goed, beter of niet beter, hangt er van af wat je met toestel van plan bent, in dit geval zoals eerder geschreven is dit de bedoeling om het
toestel door en door te kennen vooraleer er 4D mee te vliegen.
heb met Donatas samen gevlogen en ga dit in toekomst veel doen, ook wisselen we samen ideetjes uit voor bouw van nieuwe vliegtuigen en of eventuele "gepimpte" versies.
die enkele grammen minder halen enkel iets uit als je meevliegt met de hoogste reeksen.
groeten,
René

nu met extra carbon op staart, zijn grammen, en in het vliegen is de arrow nu nog strakker

carbonarrowstaart.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben niet bekend met jouw vliegstijl en niveau van ervaring maar een vliegtuig met veel en dik koolstof (zwaarder) kan strak aan voelen. Je kan wel zien dat je goed hebt nagedacht over het plaatsen van het koolstof. Echter als je hem echt lichter gaat maken kom je een punt tegen waar het zelfs bij een crash voordeliger is om een licht vliegtuig te hebben dan een erg robuust maar zwaar vliegtuig. Jouw vliegtuig kan veel lichter gemaakt worden met een vergelijkbare structurele sterkte, wat waarschijnlijk ook een hoop geld bespaard. Dat zal de vliegstijl bijna alleen maar positief beinvloeden en een groot voordeel zijn als je besluit een VPP te plaatsen.

Back