Art Hobby zwevers in Dortmund

Vandaag op de beurs in Dortmund een stand van Art Hobby bezocht die als Pools bedrijf op het oog prachtige zwevers produceren. De afwerking is echt zeer indrukwekkend en de verschillende modellen zagen er erg goed uit. Nu heb ik er verder eigenlijk nog nooit van dit merk gehoord. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit merk en deze modellen?

Verder hebben ook twee clubgenoten daar een SkyAssistant Variometer met tec aansluiting voor €135,- per stuk op de kop getikt :shock::shock:

Robbe heeft in het verleden de (te dure) Ripper in het assortiment gehad, kwam bij Art Hobby vandaan.
De Timon is een leuke HLG voor aan de helling, ik heb er diverse zien vliegen in Oostenrijk.

De modellen staan bekend als goed vliegend, lichte maar goede constructies. Kwalitatief goed.
Ik heb zelf ook een tijdje zitten denken aan een Timon, of wat groter 2m of 2,5m.
Door omstandigheden toendertijd voor een vol-glas kist gegaan.

Kijk anders even rond op RCNetwork.de

Was ook onder de indruk over de vleugel opbouw en de prachtige afwerking. Ook het feit dat deze vleugels alleen worden gelakt spreekt mij wel aan. Weer eens wat anders. :).

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit merk en deze modellen?

Op Cap Blanc Nez wel een 1 meter Bobolink zien vliegen. Had maar weinig lift nodig om boven te blijven, leek ook goed te sturen.
Heb er zelf geen ervaring mee. Reto Blumer een echt enthousiaste F3F vlieger uit Ch heeft een Serenity 2.5 m voor tussen door en is er blij mee.

Rick

Op Cap Blanc Nez wel een 1 meter Bobolink zien vliegen. Had maar weinig lift nodig om boven te blijven, leek ook goed te sturen.
Heb er zelf geen ervaring mee. Reto Blumer een echt enthousiaste F3F vlieger uit Ch heeft een Serenity 2.5 m voor tussen door en is er blij mee.

Rick

De Serenity is inderdaad een erg mooi model en formaat. Er is aan deze modellen wel wat meer werk. Alle ailerons moeten nog zelf worden uitgezaagd en de servo gaten nog zelf uit de vleugels gesneden. Zelf zeggen ze dat de modellen voor 80% gereed zijn. Wellicht dat ik tzt nog eens een model bij ze bestel. De prijzen zijn ook best redelijk voor de kwaliteit die wordt geleverd.

ik heb de boar enkel jaren geleden over gekocht van een nederlander , omdat hij anders de lucht niet zag...

ik heb hem echt als all-round kist gebruikt, thermiek, acro, helling etc.
doet het allemaal met glans.

iets wat ik normaal nooit durf...
bij de maiden (in mijn handen) ben ik aan de elastiek naar boven gegaan, en even juist getrimd, en op 20m hoogte op de rug door komen vliegen.
zoveel vertrouwen had ik er in.

ze leveren degelijk materiaal, laag vlieggewicht, en de prijzen zijn niet overdreven ofzo... topkistjes dus.

ik heb de boar enkel jaren geleden over gekocht van een nederlander , omdat hij anders de lucht niet zag...

ik heb hem echt als all-round kist gebruikt, thermiek, acro, helling etc.
doet het allemaal met glans.

iets wat ik normaal nooit durf...
bij de maiden (in mijn handen) ben ik aan de elastiek naar boven gegaan, en even juist getrimd, en op 20m hoogte op de rug door komen vliegen.
zoveel vertrouwen had ik er in.

ze leveren degelijk materiaal, laag vlieggewicht, en de prijzen zijn niet overdreven ofzo... topkistjes dus.

Dat idee kreeg ik ook toen ik het materiaal in handen had. Een potentiële kandidaat die eventueel de wens van een Alpina naar voren kan schuiven als zwever in een iets lagere prijsklasse.

De Robbe Etalon is ook van Arthobby.
Het is dezelfde kist als de Thermic.

Ik heb zelf een Robbe Ripper. Met inderdaad een prachtig vleugeltje.

Back