Art-tech F18

Hallo,
Via ebay heb ik een f18 van art-tech op de kop getikt voor een mooi prijsje.
Nou heb ik een paar rondjes gevlogen maar had lege batterijen in de zender en kwam niet echt zacht in de grond terecht. Heb alles weer gerepareerd maar wil graag een zwaardere motor plaatsen want de originele moet je de hele tijd volgas vliegen en heb je niks over.
Er zit een 30 amp regelaar in en een 4300 kv motor (de bijgeleverde 3s 1600 accu vervang ik door een 3s 2200 accu) en nog een EDF64X1 ducted fan.
Heb verder nog geen ervaring met edf dus van soorten motoren wat past weet ik nog niet veel.

Wat zou een leuke update zijn voor deze kist?

Gewicht zit op 650 gram en de span. is 68 cm.
Uit het buitenland bestellen is geen probleem, heb al bij Hobbycitty gekeken maar daar heb je weer enorm veel keuze (en dat is nou net het probleem)

Over het algemeen moet je ook volgas vliegen met dit soort aandrijving.
Wat bedoel je met "heb je niks over'?
Het verhogen van het aantal mah's heeft geen invloed, enkel langere vliegtijd.
Hogere C waarde van een lipo wel, en dat is zeker aan te raden als je een zwaardere motor wilt monteren.

Verder is het een vliegtuig dat je snel moet vliegen, ducted fans zijn voor snelheid en niet voor kracht op lagere snelheid dus langzaam vliegen en dan snel snelheid willen opbouwen om toeren uit te halen zal lastig zijn.

Dat is tenminste wat ik er over "denk" te weten.....Correct me if im wrong!

Bolle

Met niks over bedoel ik dat hij naar mijn idee maar net genoeg snelheid heeft om in de lucht te blijven en daarom ook lastig te sturen is.
Het extra gewicht van de accu en eventueel motor valt mee, want heb de voorste accubak en stuurservo verwijdert

Die fan is wel een stukje groter dan wat er standaard in zit, weet niet of dat gaat passen....?
In ieder geval staan in DIT draadje wel wat opties.
Gezien het gewicht denk ik trouwens niet dat er heel veel snelheid in zal zitten, het is een vrij licht toestel wat denk ik ook niet bedoeld is voor raket-achtige snelheden....

Hogere C waarde van een lipo wel, en dat is zeker aan te raden als je een zwaardere motor wilt monteren.
C-waarde geeft enkel aan vanaf wanneer je accu kaduuk gaat. Dus wel zorgen dat de je accu de maximale stroom die de motor gaat trekken ook kan leveren. Een 2200 mAh 20C accu kan 44A leveren, 30C 66A. Maar tegen die tijd is je motortje denk ik al opgerookt en/of de fan geëxplodeerd :-)

Laatst bewerkt:
Heb ondertussen motor en een 40 amp regelaar binnen, loopt lekker maar mijn 3S2200 25C accu vind het nog niet zo prettig denk ik (wordt lekker warm).
Bij volgas blijft hij gewoon op de muur plakken kwam ik per ongeluk achter toen hij mij uit handen vloog tijdens het proefdraaien :)

Nou nog even wachten op een mooie dag om te testen

Vandaag aan het vliegen geweest, en een behoorlijk verschil met de originele setup.
Er zit nou mooi snelheid in en vliegt recht omhoog zonder problemen.
Landen met dit model gaat ook mooi, je kan hem gewoon met bijna geen snelheid in het gras laten neer ploffen

Back