Art-tech Hughes 300 400class. onderdelen.

Hallo,

Enkele dagen geleden heb ik van iemand een Hughes 300 heli gekregen maar hij had wat schade.

Nu heb ik het meeste zelf kunnen maken maar een hoofdas wordt toch moeilijk.
Flybar was ook iets krom en heb ik net door moeten slijpen omdat de imbusjes niet meer los wilde.

Nu heb ik al een tijdje zitten spitten maar kan weinig onderdelen leveranciers vinden.

Art-techshop maar die heeft niet alles op de site en Aerotoys heeft er geen prijzen bij staan.

Rare is dat de part numbers uit de handleiding anders zijn dan ze op de websites aangeven.

Heeft iemand misschien een goed en snel leverend adresje.

Alvast bedankt.

Gaat om deze heli.

1.jpg

Gr. Dennis

Hoi,

Heb hem met wat geduld weer gefixt. As weer recht gebogen en een nieuwe verenstalen flybar.

Goed als jullie het lijstje leveranciers kunnen vinden is dit nog van harte welkom.

Heckrotor is veel te direct en heb maar de halve stick uitslag nodig voor volledige uitslag op de servo. Met name naar links.
Giro hebben ze lekker over nagedacht. Gain zit onder de servo en om de servo eruit te halen moet je eerste de giro verwijderen :S
Gain wat bij gesteld en kogellinkje op de servo 1 gaatje lager gezet.
Reageert een stuk minder fel maar blijf het resolutie probleem houden.

Doen die potmeters voor op de zender eigenlijk wel wat?

Zender heb ik moeten solderen om naar mode 1 te krijgen maar was alleen links naar rechts wisselen en andersom op de potmeters.
Was alleen om te testen. Ga hem later op de mx-16 zetten met ik denk 2.4 assan.

hughes.jpg

Filmpje.
Halverwege ging het bijna fout. Probeerde even wat heck uitslag te geven. Was koud buiten en waaide dus dacht ga maar binnen verder, maar tis wat krap :D

Gr. Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Denis,

Ik heb een website voor je waar ze onderdelen verkopen:
Art Tech Hughes 300 | Art Tech Shop

dit is van de winkel van art-tech in nederland.
Ik weet niet of je bekend met bent met Quartel maar daar verkopen ze ook art tech.

Mvg Ruben

(ps: vliegt hij goed? hij ziet er onwijs mooi een opschaal uit!)

Hoi,

Gister even in de spothal gevlogen.
Je kan echt heel erg stil blijven hangen in hover met dat ding als je wilt. Niets mis mee.

Bij hoge toeren zit er nog ergens een onbalansje.

En ondanks dat er best wel een redelijke headspeed in zit wordt het motortje gloeiend heet na 1 accu met alleen hoveren en rustig van links naar rechts vliegen. Regelaar valt mee, accu wel warm.

Een kijken of dat nog een oorzaak heeft. Anders maar motor upgrade. Het is nu een binnenlopertje.

Filmpje

Deze bij 2min30
zYJ1CDyV_RI[/media] - BMC Indoorvliegen 17-01-2010 deel 1-2

Deze bij 6min38
KpdL07i_Wes[/media] - BMC Indoorvliegen 17-01-2010 deel 2-2

Gr. Dennis

crash

hallo na een crash me me hughes 300-400 en weer opgebouwd tehebben blijft deze rond draaien op de grond bij het opstijgen heeft iemand hier een oplossing voor???? alvast bedankt

Misschien is de heck servo iets verschoven waardoor je te weinig pitch op de heckrotor hebt.

Controleer ook even of je giro het nog wel doet.

Sinds gister lukt het me eindelijk om redelijk fatsoenlijk heen en weer en rondjes te vliegen.
Weer zat de laatste tijd niet mee maar afgelopen week er snel wat accu's doorheen gevlogen en gaat gelijk een stuk beter.

Hoi,

Vandaag een filmpje laten schieten.

Nog niet helemaal zuiver gevlogen maar er zit beweging in. Eindelijk klaar met dat Gehover.

DSC01941.jpg

Gr. Dennis

Even nog een vraagje.

Staart staat al redelijk strak afgesteld. Nog iets meer gaat hij hunten bij bepaalde reacties.

Maar ik heb elke keer verloop van trim op de accuspanning. Dus volle accu moet ik iets de ene kant op trimmen en even later weer de andere kant.

Is daar nog wat aan te doen of komt het gewoon door de goedkope Giro? Origineel Art-tech giro.

Gr. Dennis

Back