Nou zijn er twee uitvoeringen zo ver ik weet,.een oude en een nieuwe.
Een met borstel loze motoren en 11.1V 2200 Lipo en een 4C 2.4Ghz zender set in Russian Knights painting.
En een met gewone met [denk] S400/450 motoren,.[kan het niet meer na lezen, heb de doos en specs al weg gebonjourt],.en dan daar bij een 11.1V 1800 Lipo en een 4C 35Mhz zender set,.kaal in het wit met wat blauwe streepjes.
Ik dacht heel even bij aanschaf dat ik de bl versie had maar ik heb dus de oude versie.
Achteraf gezien beter omdat de Ghz zender niet echt een meerwaarde heeft gezien ze net zo belabberde bereik als de Mhz versie.
En de erg lichte bl motoren die deze uitvoering heeft zijn wel een verbetering in vliegtijd maar niet heel veel in prestaties.
Dit heb ik uitvoerig na kunnen lezen op de verschillende forums omdat je toch even gaat spitten voor info over zo een kist,.wat zijn de zwakke punten en wat de sterke en waar moet je op letten en wat kan beter,..of misschien een leuke mod of zo,.
Deze Van Mike Powers is wel erg cool en erg interessant gezien ze functionaliteit.
Een werkende air brake voor de SU-27
eUnFrnh8K9A[/media] - Air Brakes on a RC Jet? Pt 1/2 (see sidebar)
In het algemeen waren die dingen zonder het internet me wel duidelijk en heb ik het een en ander veranderd.
Eerste wat gelijk de prullenmand in kan is de bij geleverde lijm, als ik piep wil plakken is het UHU Por of Epoxy.
In dit geval het laatste omdat ik ,m toch op kort termijn wil gaan ombouwen voor bl motoren dus sterk wil hebben.
Voor dat ik dat gedaan had heb ik eerst beide vleugel delen versterkt met een 3mm koolstofvezel staafjes.
Deze daarna met Epoxy in de romp gehangen,.de kit bestaat maar uit een paar bouw delen maar heb toch wel eerst even alles getest voor dat ik daar aan begon.
De horizontale en verticale staart vinnen moesten met wat lijm en ieder twee schroefjes vast gezet worden,.daar doe ik dus niet aan gezien het prut schoefjes zijn en heb dus ook deze vinnen over de hele lengte met epoxy vast gezet.
Eigenlijk waren ze ook rijp om verstevigd te worden met koolstof maar dat kan later zonder te veel te slopen ook makkelijk nog.
Ik wilde eerst zo eens proberen te vliegen en zo veel mogelijk gewicht nog zien te besparen.
Het is zoiezo een erg makkelijk toegankelijke kist qua set up,.
De servo's zijn er zo weer uit te wippen de motoren zijn door middel van twee stripjes weg te halen binnen een minuut toegankelijk en dus te verwijderen voor bl's.
De stuurvlakken/roeren zaten met een soort tape stripje vast en die heb ik ook gelijk weg gehaald omdat het niet echt een sterke indruk op me maakte.
Ik gebruik zelf al jaar en dag inpak tape voor,.gewoon die doorzichtige brede rollen.
Plakt extreem goed en is onverwoestbaar als scharnier als je van beide kanten plakt.
De bij geleverde zender set ga ik indoor gebruiken of zo maar niet voor dit.
Bij toeval heb ik nog een oude 6C Futaba FieldForce 35Mhz dus die conversie was zo gemaakt
Het vliegen,..
Ik had echt een dweil verwacht maar was aangenaam verrast.
Nou moet ik zeggen dat de originele 1800 lipo te vervangen voor een goeie 2200 een hoop zal schelen.
Ik noem het een intermediair,.
Zo wel voor de vlieg vaardigheid als snelheid,.het is geen beginners kist maar je hoef ook geen expert te zijn.
En hij is een stuk sneller dan me borstel GWS A-10 maar bij lange na niet zo snel als me Borstelloze Graupner GF-9.
Opstijgen is makkelijk mits op harde ondergrond,.op gras begin ik niet eens aan met dat wankele voor wieltje wat ik overigens verstevigt heb op z,n basis bij de accu met wederom epoxy omdat op filmpjes daar de romp nog wel eens wil scheuren bij harde landing.
In vlucht een pareltje,.erg stabiel en makkelijk te controleren,.je kan er ook wat mee stunten maar het is geen race monster.
Landen is erg relaxt met dit ding,.de bouw van de romp geeft een lucht kussen als je ,m rustig binnen breng onder een licht hoek.
Enige wat ik nog eens moet proberen maar dat komt pas na vlucht 5 of 6 als ik ,m wat beter ken,..is de fameuze cobra manoeuvre
Ik heb ,m ook gelijk na de bouw een ander kleurtje gegeven omdat ik een werkelijk prachtige kist zag in die doos maar met afschuwelijke blauwe streepjes er op.
Eerst de hele kist dicht gespoten in twee lagen base RC styro colour en daarna met verdunde acrl en wat oude Revell restjes me magie gedaan.
Een absolute top aanwinst voor met rap groeiende EDF collectie.
edit: wat betere foto's
Een met borstel loze motoren en 11.1V 2200 Lipo en een 4C 2.4Ghz zender set in Russian Knights painting.


En een met gewone met [denk] S400/450 motoren,.[kan het niet meer na lezen, heb de doos en specs al weg gebonjourt],.en dan daar bij een 11.1V 1800 Lipo en een 4C 35Mhz zender set,.kaal in het wit met wat blauwe streepjes.

Ik dacht heel even bij aanschaf dat ik de bl versie had maar ik heb dus de oude versie.
Achteraf gezien beter omdat de Ghz zender niet echt een meerwaarde heeft gezien ze net zo belabberde bereik als de Mhz versie.
En de erg lichte bl motoren die deze uitvoering heeft zijn wel een verbetering in vliegtijd maar niet heel veel in prestaties.
Dit heb ik uitvoerig na kunnen lezen op de verschillende forums omdat je toch even gaat spitten voor info over zo een kist,.wat zijn de zwakke punten en wat de sterke en waar moet je op letten en wat kan beter,..of misschien een leuke mod of zo,.
Deze Van Mike Powers is wel erg cool en erg interessant gezien ze functionaliteit.
Een werkende air brake voor de SU-27
eUnFrnh8K9A[/media] - Air Brakes on a RC Jet? Pt 1/2 (see sidebar)
In het algemeen waren die dingen zonder het internet me wel duidelijk en heb ik het een en ander veranderd.
Eerste wat gelijk de prullenmand in kan is de bij geleverde lijm, als ik piep wil plakken is het UHU Por of Epoxy.
In dit geval het laatste omdat ik ,m toch op kort termijn wil gaan ombouwen voor bl motoren dus sterk wil hebben.
Voor dat ik dat gedaan had heb ik eerst beide vleugel delen versterkt met een 3mm koolstofvezel staafjes.
Deze daarna met Epoxy in de romp gehangen,.de kit bestaat maar uit een paar bouw delen maar heb toch wel eerst even alles getest voor dat ik daar aan begon.
De horizontale en verticale staart vinnen moesten met wat lijm en ieder twee schroefjes vast gezet worden,.daar doe ik dus niet aan gezien het prut schoefjes zijn en heb dus ook deze vinnen over de hele lengte met epoxy vast gezet.
Eigenlijk waren ze ook rijp om verstevigd te worden met koolstof maar dat kan later zonder te veel te slopen ook makkelijk nog.
Ik wilde eerst zo eens proberen te vliegen en zo veel mogelijk gewicht nog zien te besparen.
Het is zoiezo een erg makkelijk toegankelijke kist qua set up,.
De servo's zijn er zo weer uit te wippen de motoren zijn door middel van twee stripjes weg te halen binnen een minuut toegankelijk en dus te verwijderen voor bl's.
De stuurvlakken/roeren zaten met een soort tape stripje vast en die heb ik ook gelijk weg gehaald omdat het niet echt een sterke indruk op me maakte.
Ik gebruik zelf al jaar en dag inpak tape voor,.gewoon die doorzichtige brede rollen.
Plakt extreem goed en is onverwoestbaar als scharnier als je van beide kanten plakt.
De bij geleverde zender set ga ik indoor gebruiken of zo maar niet voor dit.
Bij toeval heb ik nog een oude 6C Futaba FieldForce 35Mhz dus die conversie was zo gemaakt

Het vliegen,..
Ik had echt een dweil verwacht maar was aangenaam verrast.
Nou moet ik zeggen dat de originele 1800 lipo te vervangen voor een goeie 2200 een hoop zal schelen.
Ik noem het een intermediair,.
Zo wel voor de vlieg vaardigheid als snelheid,.het is geen beginners kist maar je hoef ook geen expert te zijn.
En hij is een stuk sneller dan me borstel GWS A-10 maar bij lange na niet zo snel als me Borstelloze Graupner GF-9.
Opstijgen is makkelijk mits op harde ondergrond,.op gras begin ik niet eens aan met dat wankele voor wieltje wat ik overigens verstevigt heb op z,n basis bij de accu met wederom epoxy omdat op filmpjes daar de romp nog wel eens wil scheuren bij harde landing.
In vlucht een pareltje,.erg stabiel en makkelijk te controleren,.je kan er ook wat mee stunten maar het is geen race monster.
Landen is erg relaxt met dit ding,.de bouw van de romp geeft een lucht kussen als je ,m rustig binnen breng onder een licht hoek.
Enige wat ik nog eens moet proberen maar dat komt pas na vlucht 5 of 6 als ik ,m wat beter ken,..is de fameuze cobra manoeuvre

Ik heb ,m ook gelijk na de bouw een ander kleurtje gegeven omdat ik een werkelijk prachtige kist zag in die doos maar met afschuwelijke blauwe streepjes er op.

Eerst de hele kist dicht gespoten in twee lagen base RC styro colour en daarna met verdunde acrl en wat oude Revell restjes me magie gedaan.




Een absolute top aanwinst voor met rap groeiende EDF collectie.
edit: wat betere foto's
Laatst bewerkt door een moderator: