artikel over hoe te zeilen met modellen

• Topicstarter Topicstarter jan v
  • Startdatum Startdatum
J

jan v

Guest
Het afgelopen vaarseizoen kwam er regelmatig de vraag binnen onze vereniging, schrijf eens een artikel over hoe te zeilen met modellen voor het clubblad.

er zijn best wel mensen die het leuk vinden om ook te gaan zeilen maar die nog totaal niets van zeilen weten. Heb wel een beknopte cursus van een zeilschool echter moet deze aan gaan passen naar modellen en vooral de kleinere modellen met een gecombineerde schoot voor fok en groot zeil.

wie heeft een goede bron om zo'n artikel snel in elkaar te zetten.

als het gereed is zal ik het via dit forum weer terug posten

he

jah ik weet dat het anders is met modellen maar je kunt misschien het "leidraad voor zeilers" gebruiken.

A6800605.jpg

daar staat alles in over 1:1 maar zou niet zo weten waar je informatie over modelzeilen kan vinden

stefan

Jan
'even snel een artikel in elkaar zetten' vind ik persoonlijk niet de juiste insteek. (maar wie ben ik :?: )
Je zal er toch een persoonlijk noot aan moeten geven, anders kan je net zo goed 'knippen en plakken'.
Kijk eens naar bouwbeschrijvingen van Tamiya of Kyosho's zeilschepen, of op de site van de Micro Magic. Genoeg stof tot schrijven, inclusief plaatjes, denk ik zo...

Back