AS-189 compressor

ArthurP

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Goedkope Chinese AS-189 compressor

Heeft iemand ervaring met deze Chinese AS-186 compressor? Hij kost tussen de 95 en 150 Euro, met tank bij diverse E-bay en webshops. Ook verkrijgbaar onder andere merknamen en als 2-cylinder. Het is voor af en toe een vliegtuig te spuiten, ik begrijp dat als je uren achter elkaar spuit beter een "echte" van 300 euro plus kan kopen. Als iemand een alternatief weet in deze prijsklasse hoor ik dat ook graag, ik zoek bij voorkeur iets met een tank, zodat het ding niet constant staat te rammelen.

Arthur

compressor.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi ding, maar waar is het luchtfilter? Men kan extra slijtage verwachten zonder filter:teacher:

3 liter kan je prima continue brushen met een airbrush.
echter niet met een aflak pistool met grote cup en grote vlakken.

Bedankt voor de info, ik heb hem gekocht voor 116 Euro incl. verzending. ik zal kijken of er een luchtfilter op zit of die kan monteren. Ik zal mijn bevindingen posten als hij afgelevert is.

Nu nog een goede airbrush erbij kopen.

Inmiddels is de compressor binnen uit Engeland, even een andere stekker erop gezet, aangesloten en meteen een potje verf weggespoten. Wow, dat werkt een stuk beter dan de spuitbus, ook al spuit ik nog met een goedkoop Conrad spuitje.

Het geluid valt me alles mee, ongeveer dat van een moderne vaatwasmachine. dankzij de 3 liter loopt hij natuurlijk ook niet constant. Alles ziet er netjes en degelijk uit, hoe degelijk dat moet de tijd uitwijzen.

Voorlopig ben ik zeer tevreden over mijn aankoop en ga ik zeker mijn airbrush wat vaker uit de kast halen.

Arthur

Back