AS350 schaalromp 450 size

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Bree5, 25 okt 2018.

  1. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Ik vlieg nu enige tijd met een 450 size 3blads trainer heli zonder stabilisatie. Dus " rigid". Ik stel vast dat, hoewel de AS 350, de Equreuil, in mijn beleving erg veel vliegt als full size heli, het aanbod aan schaalrompjes zeer beperkt is. Maar misschien zoek ik niet goed (genoeg). Ik vraag dus, of lezers mij adressen of misschien een tip kunnen geven om aan zo'n romp te komen. Ik wil graag zelf vanaf nieuw opbouwen, of een kneusje renoveren. Het gaat eigenlijk alleen om de romp.
     
  2. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.602
    Locatie:
    Krabbendijke
  3. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Dank voor je reactie. Intussen heb ik een oplossing.
     
  4. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Wil je de oplossing delen met ons?
     
  5. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Ja zeker.
    Gisteren met de post een 450 size schaalromp ontvangen in de huisstijl van Air Zermatt. Het is de H 125, of AS 350, de Equruil. Zit strak in de lak en de nodige tranfers erbij. Nagenoeg alle losse bouwdelen er bij. Alleen een line cutter, maar die maak ik zelf wel. De techniek van de KDS C gaat er in. Natuurlijk met een 3 blads rotorkop, rigid. Heb ik flink mee geoefend in de trainer.
     
  6. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    En welke firma leverde?
     
  7. Frenzul

    Frenzul

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    207
    Locatie:
    nieuwleusen
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het geworden is foto zou helemaal mooi zijn
     
  8. Bree5

    Bree5

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    65
    Locatie:
    lemmer
    Sorry voor de late reactie. De heli vliegt intussen al! Een clubgenoot heeft een luchtinlaat geprint mbv 3D printer en deze heb ik gemonteerd. Van Air Zermatt kreeg ik de code van de rode verf en deze laten maken in 2K. Air Zermatt was heel spontaan en belangstellend. De linecutter heb ik zelf gemaakt uit een plaatje koolstof. Het is nog steeds een 3 blads rigid, dus opletten! Wel een mooi vliegbeeld. Ik ga even zoeken hoe ik foto/ filmpje kan uploaden.mijn foto' blijken te grote bestanden te zijn. De kit is van Roban.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Frenzul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina