Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
het rijden is tegen gevallen .op een bepaald stuk lossen al de wagons van elkaar en razen dan omlaag als zot .ik heb remmen ontwikkeld om dit tegen te gaan maar ze zitten er nog niet in
vandaag de laatste module gesloopt van asche aan zee
en kan er verder gewerkt worden aan de nieuwe baan .
extra veel stockage ruimte voor treinen door de schaduw stations .
voorlopig twee maar het zouden er drie kunnen worden
ik heb het wel zo gedaan dat je naast het schaduw station door kunt rijden
je moet er dan niet door want het zou dan wel eens kunnen dat je lok lang in de stock staat
en vandaag gaan we verder met schaduw stations in richten . nummer twee krijgt vorm
het is maar 40 cm breed en ook niet zo lang (dacht 4 meter) maar ik moet puzzelen met de rails die ik nog heb
ook meteen de rails voor de trambaan mee gelegd .daar kan dan eventueel met een 2 rail trein op gereden worden
zo hier de foto's van het tweede schaduw station in wording .er kan dus een loc staan met 14 goederen wagons
zo kunnen er 5 naast elkaar en aan de andere kant ook 8 dus ik kan reeds minimaal een deel van mijn treinen kwijt.
op station B kunnen 3 korte treinen zoals de tee achter elkaar staan .
doordat het spoor in 3 stopsecties verdeeld is .
bij de aangekochte modules kan dit niet omdat de stop sectie de volledige trein moet kunnen bevatten
dat is het voordeel van zelf bouwen natuurlijk
gr raf
eerste succes volle rit .aan het geluid van het oude wagonnetje kun je horen waar er nog ergens iets niet in orde is met de aansluitingen van de rails.
deze liggen vast met tec7 en kunnen nog steeds los gemaakt worden zonder problemen .
nu de rest van de sporen maar eerst modules bouwen voor de wissel sturingen .anders kan ik deze niet testen
het klevertje tussen de rails zorgt er voor dat ik de lok kan laten stoppen op sommige plaatsen zonder elke keer naar de controller te moeten lopen
klaas ik heb nog geen idee op dit ogenblik .het schaduw station kan 16 treinen herbergen van 2.50 meter .waarvan steeds 2 achter elkaar
het tweede schaduw station kan 8 treinen van 2.50 max herbergen .de spiraal is 2.50 meter in diameter en is dubbel sporig .elk schaduw station kan rechtstreeks voorbij gereden worden op een apart stuk spoor . want als je het schaduw station binnen rijd dan kan het zijn dat je trein 1 week daar blijft staan .de zelf geprogrammeerde stationshef bepaald wie er vertrekt .je kunt half auto maat dan beslis je zelf wanneer er een trein vertrekt maar alsnog niet welke .
de chef zorgt er steeds voor dat het eerste schaduw station bij gebrek aan treinen er zo weinig mogelijk dubbele op elk spoor staan .ik zal van de week eens meten hoeveel er ongeveer ligt
vandaag het andere deel van de zolder reeds voor de helft van laminaat voorzien .morgen alles van links naar rechts verhuizen zodat ik daar verder kan met beton plex en laminaat leggen .dan kan alles terug op zijn plaats gezet en kan ik beginnen met sorteren wat ik nog moet hebben en wat weg kan
gr raf
het laminaat ligt en een deel van de rekken en kasten staan terug op hun plaats .nu alles terug zetten en aansluiten en dan kan ik verder met de baan.
gr raf
beetje verder gedaan .het is dat het elke keer 24 uur moet drogen voor ik er kan aan schrapen en schaven .hopelijk morgen het dak er op
want het blijft maar een heuvel en geen berg
gr raf
ik ben het hoekje aan het afwerken .nu dacht ik waarom niet eens chatgpt er tegen aan gooien en kijken wat dat programma er van maakt .de eerste afbeelding is het origineel de tweede is wat het gaat moeten worden .nu het mooie is dat ook meteen de achter grond mee gerendeerd is geworden .nu kan ik deze gebruiken om te laten drukken als achter grond later .als ik nu vanuit de rechter kant weer een foto maak zet chat gpt deze perfect aan elkaar .zo hoop ik tot 15 meter te geraken
zei het niet uit een stuk want dat is niet te doen om deze aan te brengen
gr raf
ik had voor een collega een landschap van 2 meter maar hij moest 2.5 meter hebben .dus twee stukken in het midden digitaal gesneden en daarna aan chatgpt gevraagd of hij een stuk kon genereren wat er mooi tussen paste .jobke van 10 minuten en klaar .moet je maar eens anders proberen dat worden dagen als het geen weken worden .hier bij het stuk van 50 cm wat er tussen moest komen
het hoekje krijgt steeds meer vorm .begonnen aan een hiker kampeer plaats .dus een paar fietsen op de grond kampvuurtje en wat er in de tentjes gebeurt is voor straks