en nou maar wachten
Inderdaad, nou wachten op vliegbaar weer

Het voorbije weekend heb ik dus maar besteed aan een aantal kleinere zaken.
Naar aanleiding van de informatie die ik gekregen heb van het Zwitserse Team Choco Fly (nee, die naam is geen grap

) en naar de opmerkingen van Michael Pawlenko (Sidewind) :
Met een gyro gaat het makkelijker ik heb het ook gedaan op de duur kunt ge de gyro ontkoppelen of weg laten.
Je bent gewoon te langzaam met bij of tegen te sturen je wacht te lang dit moet sneller gaan.
Heb ik besloten dit dan ook maar eens te proberen

Een Futaba GYA430 is dat kleine minuscule dingetje (20x20x10 mm, 3,5 gram) wat daar in dat cirkeltje afgebeeld is

Het aansluiten van dat dingetje stelt niet zo heel veel voor, maar het korrekt afstellen (zonder een Futaba zender

) is andere koek. Het zou wel leuk zijn wanneer voor dit soort speelgoed er een wat completere gebruiksaanwijzing zou zijn

Andere kleinigheden betroffen het her -en verleggen van kabelwerk, met o.a. een poging de stroomkabels zo ver mogelijk weg te houden van de anttennes van de beide ontvangers (ACT). Ook een condensatorpakket (YGE Cap's Typ 7) voor de regelaar is er nog bijgekomen, omdat mijn "voedingskabels" , met 50 cm, toch wel erg lang zijn.
En verder nog een hele boel kleine zaken. Van programmeertoestanden tot aan een extra klemmetje hier en een beugeltje daar. Nu moet echter alles 100 % zijn en is het wachten op vliegbare omstandigheden. Maar dit wachten is nu maar half zo lastig omdat j.l. woensdag aangetoond heeft, dat de gekozen aandrijving, voldoende sterk is, om dit kistje naar boven te krijgen
Tenslotte wil ik hier nog enkele mensen bedanken die mij van advies hebben voorzien bij deze ombouw van de ASH 31 naar een toestel met een FES
(Gerben, Dirk, Michael, Peter en Herbert)