Gewoon bison !!
Ik snap die hele discussie of over het gebruik van silliconen niet, zoals ik al gemeld heb maak eerst je hele model af met folie of lak/spuitwerk. dan heb je oook nooit meer problemen met hechting van lijm, verf o.i.d.
Zorg dat er 1.5 mm ruimte tussen je roer en vleugel of stabilo zit, tape dat roer vast met sellotape o.i.d in ieder geval een transparante tape. Doe silliconen kit in een injectie spuit met daaraan een buisje waaruit een mooi rupjse silliconen komt van ca 1.5 mm diameter. Spuit dit rupsje op de plaats waar het scharnier moet komen en druk het aan met een vochtig gemaakt (spuug of zeepwater) schuin afgesneden stukje balsa hout van max. 2mm. Net als bij het kitten van bijvoorbeeld een bad, maar dan werk je de kit af met een lepeltje of je vinger.
Je kunt dan aan de tape zijde zien of alle silliconen goed op zijn plek zit, 24 uur laten drogen, tape er voorzichtig afhalen en je hebt er nooit meer omkijken naar. Mislukt het, gewoon de silliconenen doorsnijden met een mes, het overtolloge weghalen en opnieuw aanbrengen
Ik gebruikte hiervoor silliconenkit van bison die geschikt is voor aquaria.