ASK-23 schuimpje

Een steviger buis is een optie, maar dan heb je natuurlijk weer kans dat je vleugels stuk gaan als er weer zulke belasting op komt....
Ik het eerder vleugelverbinders gezien die met opzet te slap waren...

met een graad of 160 V-stelling? Iemand ervaring mee?
:rolling:
Ja, met die ± 160 gr heb ik ervaring. Maar bij mij was het een 10mm stalen pen.
Maar dat is niet de ervaring waar je om vroeg. :rolleyes:

Wat voor alternatief zou ik kunnen inzetten voor een aluminium holle buis ...
Ik heb geen idee van de diameter, maar ik zou het zoeken in een glas- of carbon buis die ik erin lijm. Het mag ook een massieve staf zijn.

Wat voor alu was het? Gamma-kwaliteit, of de goede kwaliteit?

Het lijkt gamma kwaliteit, was de prijs van het kistje ook naar. Wat is goede kwaliteit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ga ik doen, en dan nog n tip voor het buigen, hoorde dat ze dat met zand erin de v-stelling erin buigen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een alu buis verzwakt wel als je 'm buigt... zit er echt V-stelling in het origineel? (ik zie dat niet op de foto)
Misschien kan je een passende alu buis vinden en een stukje stalen staaf dat er strak in past, alleen een cm of 10 in het midden, en dan samen in de bankschroef en buigen.

Eindelijk een nieuwe aluminium holle buis gehaald. Via deze leverancier werd ik gewezen op een prachtig bedrijf hier in Den-Bosch die allemaal kunstof buizen in verschillende formaten maakt. Dus even met dat metertje alu buisje naar die leverancier voor een kern en jawel hoor, loopt u maar even mee naar het magazijn. Na een aantal pas-sessies was de juiste diameter gevonden van het juiste materiaal, stevig en licht en ook nog eens buigzaam. Buis met kern in de bankschroef gezet en zachtjes de gewenste stelling gebogen. Even passen en het leek allemaal goed. De v-stelling kon ik niet meer meten tov het origineel, maar ik vond het goed. En vandaag mocht ie weer mee. Lekker rustig weer en prachtige wolken hier in Brabant. En ik moet zeggen hij vliegt weer fantastisch. In de middag nam de wind iets toe en rond half 4 werd het kistje enorm omhoog gezogen, wat een genot om hiermee te vliegen (en dat voor schuim ;-) ). Natuurlijk was ik wel enigzins nerveus hoe het dalen zou gaan maar de huidige buis is toch stukke steviger en dalen ging perfect. Een heerlijke middag gevlogen. superrrr.

En vandaag mocht ie natuurlijk weer mee.
Helaas geen thermiek gevonden met deze kist. Maar hij vliegt heerlijk.
Ook nog even de Poor Man's vario erin gepropt om daarmee op zoek te gaan naar de belletjes. Helaas, niets. Wat met de Epsilon zo prima ging kreeg ik met de ASK niet meer voor elkaar. Toch nog meer oefenen ;-).
Neemt niet weg dat ik weer een heerlijke vliegtijd heb gehad.

Back