ASP FS-120 stopt abrupt

Ik ben een nieuwe ASP FS-120 aan het inlopen, maar telkens als ik de stroom van de plug af haal stopt de motor na zo'n 10 seconden abrupt. Plug is een OS F plug en gloeit prima. Wie kan mij wat tips geven?

Groet
Theo
 
Lijkt me dan sterk,
Had je de plug vervangen omdat de vorige kapot is gegaan, of vanwege dezelfde problemen.
Ook een nieuwe plug kan kapot zijn.
Staan al je naalden op fabrieks instellingen?
Hoeveel liter heeft de motor? gelopen, totaal en op deze plug?
Welk % nitro gebruik je?
Welke prop draai je?
 
Een nieuwe motor die nog niet goed is ingelopen zal behoorlijk vet staan afgesteld en dit kan er toe leiden dat de plug te veel afkoeld nadat de gloeiplug geen stroom meer krijgt, dus probeer de afstelling wat te veranderen als je een paar tankjes hebt leeg gedraaid.

succes ermee
 
1: De gloeiplug is de eerste nieuwe plug die er in is gegaan
2: Alle naalden staan op fabrieks instellingen
3: Er is net één tankje nitro van 500 cc door gegaan
4: Prop is 15 x 6
5: Ik gebruik als brandstof Dynaglo 10 %
6: Géén lekkages in leidingen of tank

Ik ga morgen een andere plug proberen en kijken of de motor dan beter draait.
Het gekke is dat als ik de stroom er af haal de motor gelijk langzamer gaat draaien. Dat heb ik niet bij mijn andere ASP FS-91.
 
Probeer idd even een andere plug, draai nog 1 tankje erdoor en dan iets minder vet zetten.
Niet te veel willen doen aan een nieuwe motor. Het loskomen bij indraaien hoort erbij.
Houdt de temperatuur goed in de gaten. Te heet is niet goed, maar te koud is ook niet goed.
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik laat het nog weten hoe het is gegaan.
De ASP FS-91 was een eitje om in te laten lopen én start en draait werkelijk fantastisch.
De FS-120 is wat dat betreft toch wel iets anders.

M.vr.gr
 
Néé helaassssss. Met dit pokke weer ben ik er niet uit geweest.
Te rijk staan.........ik weet het niet want de hoge toeren naald is maar één slag uitgedraaid en dát is zelfs eigenlijk te veel.:rolleyes:
 
Kan me er wel wat bij voorstellen.
Maar 1 slag? Lijkt me weinig?
Hoe staan de andere naalden?
Heeft deze motor een pomp? Is die eventueel te verstellen?
 
aar als i stationair veel te rijk staat loopt i volgas ook te rijk
stationair sproeier armer is hoofdnaald rijker
 
Motor heeft geen pomp en de afstellingen staan nog steeds op de stand van de fabriek.
Mijn andere ASP heeft ook maar een volle slag open nodig!
Ik wacht nog even het weer af en ga dan met de nieuwe plug aan de slag.
Wordt vervolgd!
 
zit er speling op de hoofdsproeier??
kun je deze heen en weer bewegen?
zo ja,dan is het o ringetje rond de sproeier niet meer dicht.
de motor zuigt valse lucht aan en slaat direct af.
als oplossing:
draai ik de sproeier eruit
schuif ik een stukje brandstofslang over de sproeiernaald.ong 6mm lang.
draai de sproeier er weer in,op de juiste stand natuurlijk.
en probeer het opnieuw.
meestal is het probleem opgelost.
succes!

ps: is de brandstof helemaal synthetisch?of zit er ook wonderolie in??
 
zit er speling op de hoofdsproeier??
kun je deze heen en weer bewegen?
zo ja,dan is het o ringetje rond de sproeier niet meer dicht.
de motor zuigt valse lucht aan en slaat direct af.
als oplossing:
draai ik de sproeier eruit
schuif ik een stukje brandstofslang over de sproeiernaald.ong 6mm lang.
draai de sproeier er weer in,op de juiste stand natuurlijk.
en probeer het opnieuw.
meestal is het probleem opgelost.
succes!

ps: is de brandstof helemaal synthetisch?of zit er ook wonderolie in??


Volgens mij zit er geen speling in want de naald beweegt niet heen en weer en draait redelijk zwaar.

Ik weet niet of de brandstof geheel synthetisch is, maar ik ga daar ook eens naar kijken.
Overigens.... mijn andere ASP FS-91 draait er als een zonnetje op.
 
geen speling is mooi,maar soms gebruikt men een rubbersoort ,die niet brandstof bestendig is,en langzaam oplost.
regelmatig even nazien is het devies.
een nieuwe motor loopt makkelijker in op wonderolie.
doordat het loopgarnituur in moet slijten,loopt de wrijvingstemperatuur soms op.
het temperatuursbereik van wonderolie is minder kritisch,waardoor het blijft smeren.
niet geheel onbelangrijk bij een nieuwe motor.
ikzelf mix altijd 5% wonderolie door de eerste liter.
welke brandstof schrijft de fabrikant voor?
gebruik je tankdruk?
asp loopt over het algemeen zonder problemen,komt uit dezelfde fabriek als sc en magnum.
 
Back
Top