Aspen Benzine

• Topicstarter Topicstarter Edwin FG
  • Startdatum Startdatum
E

Edwin FG

Guest
Hallo wie heeft er weleens van aspen benzine gehoord?
Dat is een kant en klare gemengde benzine wat te koop is bij tuincentra's die ook motor maaiers verkopen etc.
Verder is de meng verhouding geloof ik 1:50. volgens deze verkoper kon ik dit met een gerust hart in mijn marder doen ik ben wel zo dom geweest om mij om te laten praten en dus een vaatje te kopen (duur) maar heb het nooit helemaal vertrouwd dus nog niet in mijn marder gebruikt zou dit evntueel wel kunnen?
Deze benzine wordt normaal gebruikt voor motor en bos maaiers en kettingzagen.

Ik wacht jullie reactie's wel af alvast bedankt

Ik gebruik nu gewoon euro 95 met Q8 2takt synthetische scooterolie en meng dat in een verhouding van 1:25 (200ml olie op 5 liter benzine) rij hier al bij na 2 jaar probleem loos mee lijkt mij een betere oplossing dan dat aspen benzine.

Edwin FG zei:
Deze benzine wordt normaal gebruikt voor motor en bos maaiers en kettingzagen.

Ik wacht jullie reactie's wel af alvast bedankt

lol, wel eens het toerenbereik van een bosmaaier vergeleken met een zenoah blokje van een marder?
Dan moeten er toch wel belletjes bij je gaan rinkelen....
En mengverhouding 1:50 is een bettie te schraal niet?
Het is tot algemeen bekend dat de mengverhouding voor bigscales tussen de 1:25 en 1:30 behoort te liggen?

Tank nu gewoon euro95 of 98 en knikker er gewoon een welbekende olie in in de gebruikelijke mengverhouding.

Die verkopers proberen het altijd weer he, ze raken die dure brandstof gewoon niet kwijt...

arnaud

bedankt voor jullie reacties ik ben nou eenmaal soms wat goed van vertouwen (niet altijd goed).
Die man zij dat er geen betere benzine was ik heb ook gezegd dat een zenoah een meng verhouding van 1:25 gebruikt,maakte niks uit zei hij was geen probleem,ik zei wat nou als mijn blok kapot loopt maar daar kreeg ik geen antwoord op en was bij mij het vertrouwen eruit.

De argumenten van deze verkoper waren een schoner blok een schonere verbranding, minder giftige uitlaat gassen, betere prestatie's etc etc.
En hij zei nog ik werk meer als 20 jaar met 2 takt motoren heb er cursus en alles voor gehad dus ik weet nu echt wel wat wel en niet kan.

naast het toerental ligt volgens mij ook de belasting veel hoger in de RC modellen waardor extra olie nodig is om de boel koeler te houden. toch?

Mark-013 zei:
naast het toerental ligt volgens mij ook de belasting veel hoger in de RC modellen waardor extra olie nodig is om de boel koeler te houden. toch?

Koeling krijgt hij door een geforceerde luchtstroom langs je (schone) koelribben, en door je mengsel dat hij via je luchtfilter/carb/inlaatpoort naar binnen zuigt.

Aspen, zie ook: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=63778&highlight=aspen , http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=58528&highlight=aspen , http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=25781&highlight=aspen .

Greetz van Aldert

Ik ben nog nieuw in het big-scale gebeuren hoor.
Bij de nitro motortjes merk je het verschil in ieder geval goed met meer of minder olie.

je hebt je goed laten vangen dat kan ik je wel vertellen :D
voor een zenoah kanje in principe ook methanol gebruiken maar , voor wedstrijden haal je dan geen half uur meer met 700cc omdat je
veel meer verbruikt door de lagere energieinhoud van methanol .

Back