Assan speedcontroller

Hallo allen

Ik heb een Assan speedcontroller (AS-60A) met een probleem. Als ik de motor aan wil zetten dan begint deze eerst te haperen of achteruit, vooruit, achteruit om vervolgens vooruit te draaien. Dit is bij de start niet zo'n probleem, maar wel als ik in de lucht zit. De motor is een typhoon 29/12/10.

Iemand enig idee wat het pr0bleem kan zijn en wat ik er aan kan doen. Heb al lopen expirimenteren met de timing, maar 0 resultaat.

Edit: Valt misschien meer onder modelbouw electronica. Dan mag die verplaatst worden :!:

Bij mij is dit verschijnsel ook ooit lichtjes beginnen optreden bij een Hxt 80 Amp regelaar ... verschijnsel werd steeds erger tot er plotseling tijdens een moeilijke opstart rook onder mijn motor vandaan kwam met dit als resultaat.

De regelaar heeft voordien een 30 tal vluchten probleemloos gewerkt. Is dit bij jullie ook het geval ???

pic007mediumov1.jpg

Meer lezen

Arjan,
het is een probleem in de software, sommige YGE regelaars hebben dit ook alleen kunnen die ge-update worden.
Assan kan dit niet.
Niets aan te doen, andere (goede) regelaar kopen.....

Gert-Jan

puur software matisch probleem.

Het opstarten van "onze" motoren is dan ook wel erg complex. Eigenlijk is het ontzettend knap dat A-merken ESC's zo vloeiend aanlopen.

Back