assault 450l ervaring en evt tekoop

hallo mede vliegers
ik ben opzoek naar een nieuwe 450 heli
heb bij hobbyking gekeken en zag daar naast de tarot 450 pro ook de assault 450l
die ziet er gelikt uit en lijkt veel op de trex dominator
iemand ervaring met evt kwaliteit enz en waar evt tekoop staat bij hobbyking al een tijdje in backorder
hoor graag jullie ervaringen en evt tips waar tekoop
mocht iemand een mooie 450 pro of een l zoals deze tekoop hebben dan hoor ik dat ook graag
gr vinni

Je hebt met de Assault 450 L zeker een mooie heli,
maar dat een heli vliegt,
en hoe goed die vliegt,
ligt ook daar aan, wat je verbouwt,
not includet:
b.v. rotorbladen, motor, servos, fbl-systeem enzv.

dus mag je maar gedachten over een set-up,
dan kan men zeggen of dat goed is of niet.

suc6
Uwe

Hoi uwe
Bedankt voor je reactie
Heb hem inmiddels besteld en hoop hem. Volgende week binnen te hebben
M'n vraag was meer over de kwaliteit van de Heli zelf de setup is idd ook belangrijk maar die staan al uit gebreid voor geschreven
Geef wel m'n mening als ik hem hier heb staan

Laatst bewerkt door een moderator:
db56a6186833ddba93e348645e887ac3.jpg

b6496f090d566576bd1975d07fcef18a.jpg
e170a573bd617fe74a987d76726ad666.jpg

Zo bijna klaar voor z'n maiden
Moet zeggen dat de kwaliteit goed is en netjes afgewerkt
Alleen de ballinks vervangen voor align balinks

Hoi Vinni,

Ik heb er ook naar gekeken maar durfde het op basis van wat reviews niet aan (men modificeerde nogal veel).
Volgens mij is het een 100% clone van de Trex 450L Dominator, wat op zich wel gaaf is.
Zelf heb ik mijn keuze laten vallen op de Gaui X3, en die bevalt ook uitstekend.
Ben zeer benieuwd naar je maiden, heb jij er ook 360mm bladen op?
Ook ben ik benieuwd naar de rest van jouw setup.

Groetjes, Rick.

Laatst bewerkt:
Ik moet er nog naar kijken en in vliegen
Dior de drukte is ie blijven staan
Maar moet de k bar nog instellen en fijnetunen maar zodra de maiden is geweest laat ik t weten

Heey Vinni,

Ik begin wel nieuwsgierig te worden hoor
Al gevlogen?

Groetjes, Rick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Op mijn align 450l komt het geregeld voor dat een vijs uit het frame stuk gaat, lees niet meer kan uitgedraaid worden, een reeks gaat goed maar er zijn er altijd een paar die moeilijk doen dus moet ik ze weer dremelen en met een platte schroevedraaier eruit halen.
Bij dit model zie ik veel minder vijzen in het frame en ze lijken mij een pak groter dus minder gevoelig aan slijtage ?

Ik heb al betere kwaliteit hex drivers gekocht maar het probleem bijft zich voordoen... zijn er betere kwaliteit vijzen beschikbaar dat jullie weten ?

bedankt

komt omdat de originele bouten van boterijzer zijn gemaakt.
vroegah was er een hardware set van rc skrews, waarbij alle bouten vervangen werden door een hardstalen variant.

dat heb ik bij mijn 450 en 600 gedaan. je moet nog steeds wel eens opletten, gewoon netjes vast en niet lomp hard aandraaien, maar alles blijft nu al jaren heel.
nu weet ik niet of die setjes er nog zijn. misschien kun je zelf evt wat vinden in de handel?

Kit ziet er echt prima uit, alleen een paar barstjes in de canopy aan de onderzijde, maar daar kan ik mee leven.
Wordt vervolgd.

Ik heb de Assault 700 het enige wat ik tegengekomen ben op die heli was het tandwiel van het autorotatie gear naar de torque tube toe die tijdens een hover ineens tandjes verloor. Nu vervangen door de zwarte van Align. Voor de rest ben in met bouwen geen dingen tegen gekomen
20160726_204355.jpg

Paar kleine dingen mankeren er aan.

Staart borgen door een boutje door het kunstof en de staartbuis te doen.
Lager van het de TT pinion aan de voorkant zit niet vast genoeg en gaat draaien met als resultaat dat je een leuke explosie in de lucht kan krijgen als het vast slaat.
IMG_20160726_140729.jpg

De oplossing:
IMG_20160726_141156.jpg

Boutjes van de staartbladen niet gebruiken, koppen breken bij temperatuursverschillen en dan kun je nieuwe grips en staartbladen kopen.

Verder zijn het prima heli's, zelf de 450 dfc in een schaalromp zitten.
Ze worden door gartt gemaakt en die doen beter werk als de HK heli's van skya en dat verschil is gelijk zichtbaar als je ze nast elkaar zet.

Ja bevalt mij best inderdaad. Op de tandwielen na. Verder is er met de kit niet iets waarvan ik zeg dst het mij niet beviel.
Al heb ik wel op de bec na alleen maar A-merk elektronica erin zitten. Align servo's op de swash savöx op de staart hobbywing esc Align motor en een beastx plus hd pro.
En de canopy was in mijn geval een beetje bagger want wat ik ook probeerde hij bleef flaporen houden. Dus die heb ik vervangen door een fusuno 700L dominator canopy.
Maar zeer tevreden verder ja
20160606_002110.jpg

Back