Assemblage HC Decathlon

Ik vrees dat ook zoiets bij mij zal gebeuren, ik lees op diverse fora weinig goeds over reserveonderdelen voor kits van HC. Maar ja, niet geschoten is altijd mis, dus ik heb in ieder geval de vraag maar aan ze gesteld. En anders wordt dit topic uitgebreid met een 'hoe fix ik een motorkap' hoofdstuk...

Hugo

Zo, eerst maar eens aan de gang met de schade aan de motordrager. Die valt mee, alleen het voorste plankje dat de motor draagt is 90% versplinterd en verdwenen. Even schudden met de romp en de stukjes komen eruit!

Decathlon%20019.jpg

En de kap is dus stuk. Wel te fixen, maar zo strak als uit de fabriek wordt'ie niet meer:

Decathlon%20020.jpg

Plaatje triplex op maat gezaagd:

Decathlon%20021.jpg

FF passen met de kap; past het en zit het midden ook waar het hoort:

Decathlon%20022.jpg

Vervolgens ook de gaten erin, motor erop en weer passen:

Decathlon%20023.jpg

En ook weer met de kap erop:

Decathlon%20024.jpg

En als dat allemaal goed is, met bruis inlijmen:

Decathlon%20025.jpg

Zoveel mogelijk met klemmetjes maar bovenlangs toch nog een stukje tape:

Decathlon%20026.jpg

Morgen met secondenlijm nog hier en daar een balsa driehoekslatje in de hoekjes, motor er weer definitief op en de romp is weer klaar.

Hugo

Net een berichtje van HC dat ze bij de fabrikant prijs en levertijd voor een nieuw kapje opgevraagd hebben. Ik begin vast met de restauratie van deze, denk ik, want dit zou zo maar eens weken kunnen gaan duren.

Hugo

Vandaag weer gevlogen. Ging redelijk, ondanks de wind. Ook met kleine uitslag op hoogteroer blijft hij snappen, maar wel minder ruw. Ik vlieg hem toch op de grote uitslagen, als je het eenmaal weet kan je er redelijk uit de buurt blijven. Verder is het echt een leuk kisje, zeker voor het geld met deze set-up. Alleen bleek vanmiddag ook de propmeenemer krom (hij bromde nogal in de vlucht), dus voor de volgende keer even een nieuwe bestellen.

Hugo

Back