Beste copterguru's,
Ik heb wat advies nodig met betrekking tot het bouwen van mijn eigen Quadcopter. Ik sta op het punt een mooie order te plaatsten met onderdelen waarvan ik nog enige twijfel heb of deze wel geschikt zijn voor mijn doeleinden.
Het doel is om een quadcopter te bouwen met een 500 frame en genoeg thurst capaciteit om deze met een HD Hero 2 camera uit te rusten.
Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op onderstaande parts:
Reeds aangeschaft:
Frame: Alware 500X Folding Spider Frame | LINK
Van plan aan te schaffen:
Regelaars: 4x Hobby King 30A ESC 3A UBEC reflashed met Simon's firmware | LINK
Motoren:
4x Gens ace -Mars-Brushless Motor -2722-980KV | LINK
of:
4x Scorpion SII-2208-1100KV (V2) | LINK
Motoren: 4x Gens ace Mars-BL2726-960KV & Mars-BL20A | LINK
Accu: Gens ace 2500mAh 11.1V 25C 3S1P Lipo Akku | LINK
Accu: Gens ace 4000mAh 11.1V 25C 3S1P Lipo Akku | LINK
CC: OpenPilot (nieuwe Revolution series als deze uitkomt)
Zender/Ontvanger: Futaba FF-6 R617 2,4GHz | LINK
Zender/Ontvanger: Futaba 4YF (GERETOURNEERD) | LINK
Lipo alarm: 1-8S Lipo Battery Low Voltage Monitor LED Indicator,Alarm | LINK
Ik heb verder nog niet veel onderzoek gedaan naar propellors maar suggesties zijn zeer welkom.
Mijn vraag aan jullie:
Gaat het bovenstaande goed samenwerken of gaat hier iets mis (gewicht frame/accu vs. Thrust motoren)?
Alvast hartelijk bedankt!
UPDATE (04-04-2012):
Ik heb de lijst aangepast naar aanleiding van de hieronder verkregen feedback.
Allemaal hartelijk dank hiervoor. Voel je vrij om je aan/opmerkingen m.b.t. mijn vernieuwde lijst ook even in dit thread achter te laten.
Ik twijfel nog tussen twee motoren die naar mijn insziens qua specs gelijk zijn maar qua prijs ver uit elkaar liggen.
Aangezien ik van plan ben 10" props te nemen lijkt een lager KV beter en in dit geval is het ook nog eens de voordeligste optie dus mijn voorkeur ligt bij de Gens Ace. Tevens zijn deze uit voorraad leverbaar en ga ik ook mijn LIPO bij Gens bestellen.
Update van de update:
Gens Ace was geen goed alternatief voor de Scorpion motoren in term van gewicht.
Ik verkeek mij op het netto gewicht en het gewicht in package van de scorpio's.
Heb daardoor dus een ander Gens Ace alternatief geplaatst (dank aan drkdgglr voor zijn oplettendheid)
Ik heb wat advies nodig met betrekking tot het bouwen van mijn eigen Quadcopter. Ik sta op het punt een mooie order te plaatsten met onderdelen waarvan ik nog enige twijfel heb of deze wel geschikt zijn voor mijn doeleinden.
Het doel is om een quadcopter te bouwen met een 500 frame en genoeg thurst capaciteit om deze met een HD Hero 2 camera uit te rusten.
Ik heb momenteel mijn zinnen gezet op onderstaande parts:
Reeds aangeschaft:
Frame: Alware 500X Folding Spider Frame | LINK
Van plan aan te schaffen:
Regelaars: 4x Hobby King 30A ESC 3A UBEC reflashed met Simon's firmware | LINK
Motoren:
4x Gens ace -Mars-Brushless Motor -2722-980KV | LINK
of:
4x Scorpion SII-2208-1100KV (V2) | LINK
Motoren: 4x Gens ace Mars-BL2726-960KV & Mars-BL20A | LINK
Accu: Gens ace 2500mAh 11.1V 25C 3S1P Lipo Akku | LINK
Accu: Gens ace 4000mAh 11.1V 25C 3S1P Lipo Akku | LINK
CC: OpenPilot (nieuwe Revolution series als deze uitkomt)
Zender/Ontvanger: Futaba FF-6 R617 2,4GHz | LINK
Zender/Ontvanger: Futaba 4YF (GERETOURNEERD) | LINK
Lipo alarm: 1-8S Lipo Battery Low Voltage Monitor LED Indicator,Alarm | LINK
Ik heb verder nog niet veel onderzoek gedaan naar propellors maar suggesties zijn zeer welkom.
Mijn vraag aan jullie:
Gaat het bovenstaande goed samenwerken of gaat hier iets mis (gewicht frame/accu vs. Thrust motoren)?
Alvast hartelijk bedankt!

UPDATE (04-04-2012):
Ik heb de lijst aangepast naar aanleiding van de hieronder verkregen feedback.
Allemaal hartelijk dank hiervoor. Voel je vrij om je aan/opmerkingen m.b.t. mijn vernieuwde lijst ook even in dit thread achter te laten.
Ik twijfel nog tussen twee motoren die naar mijn insziens qua specs gelijk zijn maar qua prijs ver uit elkaar liggen.
Aangezien ik van plan ben 10" props te nemen lijkt een lager KV beter en in dit geval is het ook nog eens de voordeligste optie dus mijn voorkeur ligt bij de Gens Ace. Tevens zijn deze uit voorraad leverbaar en ga ik ook mijn LIPO bij Gens bestellen.
Update van de update:
Gens Ace was geen goed alternatief voor de Scorpion motoren in term van gewicht.
Ik verkeek mij op het netto gewicht en het gewicht in package van de scorpio's.
Heb daardoor dus een ander Gens Ace alternatief geplaatst (dank aan drkdgglr voor zijn oplettendheid)
Laatst bewerkt: