assen beter laten afsluiten.

de assen van mijn shark lekken een beetje.
vol duwen met vet of een 0-ringetje er tussen proberen te frutten ?

Hoi Marc,

Welke assen bedoel je, die van de schroef of die van de stuurstangen.
Als het die van de stuurstangen zijn moet je eer een doorvoer op zetten van Norbert.
Met daarin een 3 mm rubberen ringetje. Wel je stuurstang verdikken naar 3 mm dan (messing pijpje eroverheen)

Voor je schroefas kan je een koperen eind dop nemen 12 mm die je op waterleidingen soldeert.
Daarin boor je een gaatje ter grote van je as en de holle ruimte vul je op met een keer-ring en vet.
Kan als het goed is deze dop tegen je motor schot aan lijmen.
Zo zou alles water dicht moeten zijn.

Gr, Eric

hallo
eric heb jij al eens een shark gezien ?????
denk het dus niet want wat je der voorstelt is mooi maar er is geen plaats in die boot om dat te monteren
hier een foto van zo een aandrijving
b_10030.jpg

gewoon uiercreme in de assen spuiten en gaan met die banaan
gr raf

hahaha ik dacht ook dat ik millionair was maar toen ik mijn bank rekening bekeek bleken er een paar nullen te ontbreken
en nee het is niet het zelfde principe
om de eenvoudige reden dat de seawolf een enkel schroever is en van robbe en de shark dubbel schroeven en van graupner
verschil moet er nu eenmaal zijn
gr raf

probleempje opgelost.
ik heb de schroefassen er uit gehaald en daar zaten waterdruppels op maar totaal nix geen smering.
dus de pot kogellager vet er bij en 1 as er ingedompeld en toen terug.
niet dus. het meeste vet werd er gewoon afgeschoven door de binnenste bus. helaas.
vet er maar weer grotendeels afgehaald en een beetje aan de binnenas gesmeerd en zo goed mogelijk naar binnen geduwd en daarna de aandrijfas er weer in gezet.
de andere kant net zo.

en dat was gelukkig net genoeg.
ik zie geen bubbels meer verschijnen dus lijkt mij dat de boot weer dicht is.
op naar zutendaal.

hallo

ik zal een spuitje voor je mee brengen
das iets makkelijker om vet in je assen te spuiten
er is wel geen naaldje bij LOL
gr raf

nee kan daar niet voor dienen
het is een Klein spuitje met een teutje dat net in de as buis gaat en daar kan je dus geen water mee opsnuiven

gr raf

Back