Astro 010 14T in Speedboot(je)

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik heb nog een BL Astro 010 14T motortje (2300 RPM/V) welke ik draai op 3s1p 1500 Kokam´s.

Nu vraag ik mij af zou dit leuk gaan in een klein speedbootje zoals bijvoorbeeld een Gecko (Mhz) of MiniSupersonic Evo (Hopf) en welke onderdelen heb ik dan nodig voor dingen als koeling en aandrijving?

Omdat ik helemaal niets van boten weet (Ik heb een Micro Magic varend, en een Najade in aanbouw (bedankt pa :D ) zoek ik geen recordbreker, maar wel een echt vlot speedbootje.

Is dit volgens jullie mogelijk met dit motortje en een heel klein Speed400 achtig bootje?
:D

hallo

de minisprint van graupner daar moet dat wel mee lukken denk ik
die heeft alles reeds mee in de doos
extra's zijn
normale servo (kan vevangen door een mini)
regelaar
battery
en ontvanger ik heb een pico
allemaal tezien op 20.05-2004 in budinghuizen

sportieve groeten raf

Het is een micro King Cobra geworden. Héél klein speedbootje. Hoop alles passend te krijgen.
afb4297.jpg

afb4298.jpg

Zal wel lukken toch...

afb4373.jpg

Wat denken jullie van dit ´vaargewicht?

afb4374.jpg

Het is warempel niet groot :D

Nu heb ik nog één vraag........ De lange antenne, zonder direct iets te willen kopen, hoe zou ik de lange antenne in zo´n klein bootje kunnen verwerken?

Eerst: leuk bootje.
Wie weet, voor eens iets anders. :roll:

Voor je antenne: Neem een stukje karton (oid) bijvoorbeeld 10cm lang en 5 cm breed (maten niet kritisch) en wikkel je antenne-draad hier over.
Leg deze antenne wel weg van de speed-controller.
Leg de wikkelingen zo ver mogelijk uiteen.

Wel even je bereik controlleren.

Veel plezier :D
Erwin

hallo

wij gebruiken de dunnen staaldraad die bij de minisprints is geleverd en halen dezelfde lengte van de originele antenne af
de rest lussen we rond in de romp

sportieve groeten raf

Ziet er erg kewl uit. Mag ik een beetje brutaal zijn? Waar heb je dat gekocht en wat heeft het gekost ongeveer? Ik vind het wel een leuk bootje :)

Hoi Pasqual,

Het bootje kostte 59 Euro, de as etc... 21 en het roer iets van 10. Het is gekocht bij 2Brothers in Bussum, waarbij ik eerlijk moet zeggen dat ik daar ronduit uitstekend geholpen ben. Ik weet niets van boten en dankzij hun advies is het direct een succes.

Veel plezier.

Kewl bedankt toch maar is een keer met de trein naar Bussum en beetje rond kijken en vragen. Wil al een tijdje een bootje maar niet zo'n grote daar heb ik hier in de buurt geen plek voor om mee te varen zo'n kleinetje is voor mij een stuk beter :)

Ik zie dat jij dit Bootje op Lipo's laat varen, hoeveel cellen zou je moeten hebben om een gelijk soortige NiCD accu te krijgen en hoeveel mAh is deze lipo? Ik heb geen lipo lader thuis en ben ook niet echt van plan om er 1 te gaan aanschaven namelijk :) Dus ik hoop dat ie ook goed te varen is met NiCD cellen (denk waarschijnlijk 2/3 cellen ofzo 1000mAh)

Wat is het gewicht ongeveer van de lipo die je nu gebruikt?

@pascal.
Ik had de motor en akku's liggen en heb daar iets leuks bij gezocht en dat is dit bootje geworden.

Wanneer jij het bootje als startpunt neemt zou ik eens bij 2Brothers vragen welke setup leuk is. Dan ga je vast met een snellere en goedkopere setup naar huis dan ik nu heb.

Ze lieten me daar een hele mooie borstelmotor (59 Euro) zien die volgens mij op 7 NiCad cellen 800AR mijn setup voorbij schiet. Kortom, als ik de motor enzo niet al had liggen waren er vast andere spullen in gekomen. Ik zou mijn setup niet kopiëren hoewel het als expirement heel geslaagd is.

Veel succes.

Als je tot aanschaf en bouw overgaat, plaats jij jouw bootje dan ook hier ergens? Kunnen we mooi meegenieten.

Ik dacht dat je alles daar had gehaalt maar oke ik heb nu een idee en ga als ik tijd heb wel is een keer langs 2Brothers zit nu in de laatste periode van me stage en daarna heb ik lekker vrij en tenminste tijd om andere dingen te doen (6 dagen in de week werken is geen pretje :?)

Maar heb ik er 1 gevonden dan zal ik zeker het een en ander hier posten om jullie te laten meegenieten :)

Pasqual:

Dat motortje van 59 Euro is vast de Jamara 480 Pro Cobalt.
Is een 480 grootte motor met,dus, cobalt magneten, heeft
9 windingen en is een absolute topper!
Accu's inderdaad 800 AR. regelaar moet ongeveer 25 a 30
Ampere zijn. (Kontronik SUN 3000, Schulze Slim 25 Be 0f 35 Be)

Mocht je toch een kleine BL willen, denk dan bij de accu eens aan
KAN 1050 cellen! Vraag Peter (2Brothers) gerust maar om advies.

Gerwin

Weet iemand toevallig waar het zwaartepunt van dit bootje kan liggen? En hoe belangrijk dat is?
En als er kenners reageren... hoe groot zou het roertje moeten worden, en hoever achter de boot kan deze het beste komen?

Greetz van Aldert

neem aan dat het over de king cobra gaat.
zwaartepunt is belangrijk
bij een mono ligt dat tussen de 33 en 29 % vanaf de spiegel je ken altijd het beste uit gaan van 31% en vanaf daar gaan testen.

lengte van het blad is verschillend.
begin van het roer moet gelijk staan met het einde van de prop.

Laatst bewerkt:
Back