Astro 010 voor DD...waar?

Lo,

Is er een nederlandse modelbouwshop die deze "mighty micro" verkoopt ? (of kan ik hem gewoon beter online bestellen ?

Hij past goed in de mini piper en holiday.

Ik heb de mijne met verzend kosten voor onder 70 euro (lage dollar) van http://www.aeromicro.com/

Meestal heb je mazzel en krijg je niet te maken met invoer rechten door douane.

Een handelaar die het in nederland wil verkopen krijgt wel te maken met invoer rechten. Beetje marge en mischien nog wat kosten maken het waarschijnlijk niet interesant.
Zou wel leuk zijn, maar ik denk online bestellen momenteel handiger is.

Bedankt voor de link. Ik zit even te puzzelen en misschien weet jij het,
wat heb ik ongeveer aan stroom met 2s1p 1200 etech's en een 6*3 prop ?

Franck zei:
wat heb ik ongeveer aan stroom met 2s1p 1200 etech's en een 6*3 prop ?

Met de oude 16 turns Astro 010 ongeveer 4A.
Met de nieuwe 14 turns ongeveer 6A. (Hangt natuurlijk wel een beetje af van het soort/merk prop, smal?, breed?, dik?)

Om eerlijk te zijn vind ik de oude 16 turns Astro beter voor direct drive toepassingen, vooral omdat je dan naar 3 Lipo's kunt met behoud van het onverslaanbare Günther propje. Met de 14 turns moet je dan al wel je toevlucht nemen tot "high power Lipo's". (E-Tec 1200 of Kokam 1200 HD.)

Astro 010 16T + Phoenix-10 + GüntherProp

Bert,

Hoeveel trust haal je uit de combi als genoemd in de header (Astro 010 16T + Phoenix-10 + Güntherprop)?

Lijkt me leuke combi voor toestellen die normaal Speed280 t/m 400 vragen. En dat dan met Lipo's of E-techs :lol:

Astro 010-16T met 3Lipo's doet initieël 13.700 rpm bij 6,1 Amp@wot met Günther propje.

Dat geeft ongeveer 280 gram thrust statisch, en 0 gram thrust bij 88 Km/h.

Klopt wel aardig met metingen van andere onderzoekers.
Zie: http://www.flyingmodels.org/motortest/Link_e.htm
Klik op een merk motor en zoek de resultaten van de test met Güntherprop bij een vergelijkbaar toerental.

Wat in deze getallenbrij opvalt is de enorme thrust/watt van de Güntherprop. Deze wordt alleen overtroffen door echte statische props met zeer lage pitch-speed. De pitch-speed van de Günther doet echter nauwelijks onder voor echte Cam speed props!

Bert, kun je me uitleggen wat je bedoelt met 'Amp@wot' ?
ik vermoed dat het te maken heeft de groote van de spanning die je over de motor zet.

maar wil het even zeker weten :wink:

Joost, WOT betekend "Wide Open Throttle" = volgas...

dus "30A@WOT" kan je ook schrijven "30A bij volgas"

HArold,

Ik heb een 14 turn 010 gekocht bij earomicro. Los van het feit dat de CDROM motortjes het prima doen (albeit nog niet uitge-experimenteerd) wil ik een holiday die vertikaal gaat (als ik terug ben ;).

Astro 16T/14T?

Om eerlijk te zijn vind ik de oude 16 turns Astro beter voor direct drive toepassingen, vooral omdat je dan naar 3 Lipo's kunt met behoud van het onverslaanbare Günther propje. Met de 14 turns moet je dan al wel je toevlucht nemen tot "high power Lipo's". (E-Tec 1200 of Kokam 1200 HD.)

:idea: Dankzij alle info op 'Modelbouwforum' ben ik nu ook op zoek naar een Astro voor mijn nog te bouwen Holiday,.....maar... :roll:

Kan iemand mij wat meer uitleg geven over het verschil tussen een Astro 14T en 16T :?:
Waarom moet je met de 14T over op andere Lipo’s :?:
Waarom is de combi Günther prop met Astro 16T beter dan de standaard set zoals geleverd door Astro (14T + 5.5x4) :?:

:pc:
http://www.astroflight.com/e/env/00...ore/store-type-tem.html&item=products:af-801v

Ik heb net een nieuwe astro 14 turn binnen (al ben ik pas morgen thuis)
Wat ik begrijp dat je met 2 cellen lithium ( ik gebruik 1200 etechs) en de gunther of mas zon 6 a 7 amp trekt volgas. Voor mij net goed voor mn holiday. Ik ga morgen eens meten. (overigens weten anderen hier je waarschijnlijk meer over te vertellen)

Is er nog belangstelling voor 16T(urns) Astro's

Astro wil ze nog steeds leveren, alleen per 10 en als special, dan ca. $ 10,-- p/st diuurder, levertijd ????.....

Wat de Exacte prijs in Nederland wordt......moet ik nog uitrekenen.... rond de Eur 80,-- denk ik.

Belangstelling.....!!!

Als astro ze niet meer heeft wil ik wel een paar CDROM motoren met dezelfde specs wikkelen. 10 gram lichter en bijna de helft goedkoper ;)

Als dat lukt, doe mij er daarna ook maar 1tje.

Voor gunther prop +10.000 t/m AUB.

en dan wil ik ook wel zo een cd-motortje.

had van de week een mailtje gekregen van Astro dat de 14 turn speciaal gemaakt was voor de lipo's.

astro zei:
we make a version for li poly
the 14 turn 801P is set up for 3 kokam 1020 cells.

Met de Astro 14T is op zich niks mis. Het is de combinatie direct drive, Günther propje en 3 Lipo's die in een Holiday met de 16T zo geweldig was met normale (niet high-power) Lipo's, wat met de 14T niet kan.

Wat wel kan: 14T met 2 (niet high-power) Lipo's. Lichter maar minder Watt's
Leuker: 14T met 3 high-power Lipo's (Kokam 1200HD of E-Tech 1200). Zwaarder met veel power en vliegduur.
Nog leuker: 14T met 3 ultra-high-power Lipo's (Kokam 340 UHD). Lichtste oplossing met veel vermogen.

Back