Hallo, Ik heb sinds kort 2 ASW'S. Echter zitten bij de ASW 17 verkeerde vleugels (zelf gemaakt). Nu wou ik deze vervangen voor nieuwe. Bij de ASW 19 zitten wel de juiste vleugels maar deze zijn echter kapot. 1tje, is helemaal door midden, en hoogte roer is ook zo goed als door midden. Nu zit ik eraan te denken om de vleugels opnieuw te maken. dit wil ik doen doormiddel van ACAD, en dan uit laten frezen. en dit vervolgens zelf bouwen. Nu lijkt mij het makkelijkste om vanuit een bouwtekening over te tekeningen in ACAD. Echter beschik ik zelf niet over de bouwtekeningen. Heeft iemand die voor mij? Of een andere /betere oplossing. Graag hoor ik hoe jullie erover denken. Ik heb hier enkele foto's van de ASW 17 en ASW 19. ASW 17: ASW 19:
Waar is de vleugel ongeveer gebroken? Het lijkt mij een prachtige breuk en in één uurtje te repareren. Je lijmt hem recht met witte houtlijm aan elkaar. Dan zaag je er een stuk ligger in van 30 cm en 3 mm dik triplex. Folieen en klaar. Zo maak je het stabilo ook.
Hallo, even voor de duidelijkheid, het is geen scheurtje ofzo... hij is gewoon in 2 delen, maar wordt door servo draad nog aan mekaar gehouden.. verder zit hij niet meer aan elkaar..
dat ziet er inderdaad wel goed uit! heb nu ook begrepen dat het makkelijk te repareren valt.. wordt hier in ondersteund door een iemand van de club! nu komt alleen het probleem van de asw 17... nieuwe vleugels.. hoe gaan we dat doen? en vgm is dit geen standaard romp of heb ik dat verkeerd? bedankt voor de inbreng! mvg, jasper
De asw 17 romp is van Ferrari, onverwoestbaar, helaas niet toegankelijk te spuiten en lijmen. En hij zet/krimpt veel bij temperatuur verschillen.
Terence, Dat klopt! daar is die van. want dat was ook de info wat ik al had.. haha onverwoestbaar.. helaas waren de vleugels dat dus niet en dat wil ik nu oplossen..
Haha mooi Jasper. Ik help je met de asw19 vleugel. Het asw17 rompje is indd van ferran gemaakt. Het is een carerra asw17. Er is vast iemand die de tekening heeft!
super Jaap!:d dat gaat helemaal goed komen. ja, heb een oproepje gedaan bij gevraagd.. maar nog weinig reactie.. kan ook weinig vinden op het internet haha... Gaat vast goed komen!
Ik heb mijn ASW17 vleugels reeds aangeboden, om uit elkaar te halen om er een tekening van te maken. Als er dan een freessetje van overblijft zou dat mooi zijn voor de toekomstige generaties van deze fijne zwever. Voor zover ik weet is er geen tekening van, omdat de vleugels altijd al compleet bij de set kwamen.
Sander, kun je een paar foto's plaatsen van de constructie en profiel, teken ik wel even een vleugeltje.
Ik heb foto's van het boekje, linkje naar mijn OneDrive Profiel is Eppler 387 als je met Profili aan de gang gaat moet je de ingebouwde polaire niet gebruiken, daar schijnt een fout in te zitten
Heb ooit leren vliegen met een Carrera ASW 17 en die van mij had styro abachi vleugels. Zijn er meerdere versies geweest?
Ik had een 2,20m versie met een hol vleugelprofiel. En een kunstof locksysteem van twee kunstof nokjes, 90 graden tov elkaar, die m.b.v. een elastiek de twee vleugels tegen de romp trokken. Heb er zo veel spijt van dat ik hem ooit in de kliko heb gestampt na schade aan een van de vleugels....