Als je dan toch bezig bent ... Wat is de maat van de voorlijst? En van de achterlijst? En de afstand tussen ribben?
Kijk zo komen we ergens, ik ga vanavond voor je kijken. Maat voor- en achterlijst bedoel je gewoon de lengte mee neem ik aan? Je hebt het hier tegen een bouw-noob! Donderdag meet ik de afstand tussen de ribben voor je op.
Bedoel de maat van achterlijst van voor naar achter zegmaar. Zal zo'n 2,5cm zijn voor de achterlijst?
Ik heb Wortelribben gevonden van nylon met MPX stekker aansluiting voor ± €35 Staat helaas niet op Thingyverse, is nylon sterk genoeg? Is dit wat: Hier een stuk over het bouwen van de vleugel, als ik het goed begrepen heb. Is het geen gek plan om het de eerste 60-80cm van de vleugel wat sterker te maken. (mijn Duits is niet zo goed) Bij rolroeren moet de V stelling verkleind worden naar een graad of 2 ipv 5 (per zijde).
Tipkoorde 120 Ik zou de vleugel naar de tippen iets smaller maken. Tipkoorde 120. Om opp te bestendigen spanwijdte op 3500 mm brengen. Met als resultaat een esthetischer uizicht. Mvg, Aurectar
Op een klassieker zou ik dat niet gaan veranderen, tenzij je twee vleugels gaat tekenen. 1e Origineel en 2e een moderne versie, langer en met een modern profiel (voor bij meer wind).
meerwaarde Van een klassieker als de Cirrus zijn tientallen versies gebouwd. Wijziging geometrie. Profielwijziging. Volgens mij is elke wijziging zolang het maar een meerwaarde betekend toegelaten. Als ik het draadje goed gelezen heb worden er toch ook rolroeren aangebracht terwijl het in het oorspronkelijk model niet het geval is, of niet?
Carrera had er setjes voor om rolroeren en remkleppen in te bouwen, dus dat is origineel. Zie pagina 47
Jaap, Zit je er klaar voor...? Daar komt 'ie Afstand ribben (rood) 50 mm Achterlijst (blauw) 30 mm Neuslijst (groen) 10 mm Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Hallo, ik heb de afstand tussen de ribben nu op 60mm heb de achterlijst en de neuslijst aangepast naar die maten. ben nu de laatste hand aan het leggen aan hoe de gaten precies moeten zitten. dit is nog wel een behoorlijk werkje. want wil het wel precies hebben.. en gezien ik hierbij de hulp van jaap ook nog nodig heb!:d (wat gelukkig wel mogelijk is!) volgens mij heb ik de dwarsligger nu ook redelijk goed liggen. maar dit is nog even passen en meten met hoe de gaten precies komen. kan dus zijn dat deze nog enkele mm opschuiven. zal binnenkort even een foto plaatsen van hoe het er nu voor staat!
Vind het ook zeer leuk! haha is alleen de details, is vrij pittig... wil nog x vleugel tegen vanaf bouwtekening met model wat in devwing staat. dan kun je echt precies op de mm nauwkeurig en kijken of het dan uitkomt! Gaat wat worden Nu alleen wel druk voor school, dus is even op een iets lager pitje
Hallo, hier enkele foto's. ik hoor wel wat je ervan vind Hier ziet u de eerste rib, het zit allemaal nog niet exact op de juist plek. maar dat komt nog. het zit wel ongeveer goed! Hier de ailerons. misschien wel te lang?? de hele vleugel, kun je de verbindingen eronder ook zien. de vleugel , zo zal die er ong. uit zien als die gebouwd is, van hout. de vleugel, zo is die getekend Hier zie je de dwarsligger, dit past precies met de de buizen voor de bevestiging. hier kom de buizen in. een iets duidelijker beeld. en een laatste foto:
hmm.. apart, heb niks anders gedaan als normaal... wat zie je dan? of helemaal niks dat er een foto tussen staat??