ASW of niet?

• Topicstarter Topicstarter KDLdezwart
  • Startdatum Startdatum
Raymond, ik meen te weten dat er van de WIK Speed Astir ook een kleinere versie heeft bestaan, deze inderdaad met een ribbenvleugel, die van jou lijkt hier wel heel erg op.
Mijn toestel was :sad::sad::sad: 3,75 meter en vol GFK, hij vloog uitstekend nadat ik de instelhoek naar 1,5 graden had gebracht en het zwaartepunt zo'n 20 millimeter naar achteren.
Ik was een 'nulletje' aan het uitvliegen op zo'n 50 meter hoogte toen er een (Paritech) DG600 met ongeveer 150 kilometer per uur in knalde.

Ik zal eens even gaan zoeken voor wat meer gegevens van de kleine versie.

P.S. Raymond, op jouw PM krijg je ASAP antwoord, even de foto's opzoeken.

Laatst bewerkt:
Harry, dank voor de foto's. Ik zie net op een Duits forum ook een foto met vrijwel dezelfde tekening op de neus en kielvlak. Volgens mij heb ik dus inderdaad een speed astir, de kleine. Mijn vleugels hebben wel flaps, wat ik elders nergens tegenkom. Ik ken overigens ook geen 1:1 grob die flaps heeft. Zal een modificatie van de bouwer zijn. Ook zie ik dat de vleugels als slap worden ervaren, en die ervaring deel ik geheel. Als je per ongeluk wat hard trekt aan de lier wordt het een grote banaan. Ook onder het vliegen is het af en toe net een vogel als je door wat turbulentie vliegt. De snelheid wordt bij mij dan ook beperkt door hoever ik de vleugels wil laten klapperen bij hoge snelheid. Als de vleugels stijver waren geweest had dit ding loeihard gekund. Ik lees alleen maar positieve verhalen over thermiekvliegen met dit vliegtuig, ook die ervaring deel ik. En slechte berichten over het origineel, wederom een ervaring die ik deel (ik heb de astir cs jeans gevlogen en heb er nooit vriendjes mee kunnen worden).

Harry, link korter maken: 2 opties.
1) link maken, tekst selecteren en nieuw woord hier 'overheen' typen (kan maar 1 woord zijn)
2) wysiwyg mode uitschakelen (vlak met A/A rechts bovenin je typescherm), dan de link maken. Nu vraagt hij om een URL en om een (optionele) tekst voor de link.

Maar goed, de starter van dit topic moet eigenlijk nog steeds wat meer gegevens aanleveren om hem te kunnen helpen.

Het enig wat ik nu weet is de span: 3meter.

Krijg van de week foto's van de inhoud cockpit en een zij aanzicht voor dat hij verzonden wordt naar me..

Dus hou jullie "harde denkers" :p op de hoogte..

Lol,

Gewoon geen reactie meer na een leuke pijs overeenkomst.
Beetje jammer, kist zag er leuk uit.

Dan maar verder met mijn Hurricane en TF T-34. :D

Back