asw17 hype, rolroeren aansluiten

Die zegt wat ik zeg :p
(Heb hem net gedownload :twisted:)

Maar dan is het wel van belang welke mode zender je hebt?

Aan welke kant zit het gas? Dus welke stick blijft in positie? De linker of de rechter?

zender staat in mode 3, gas rechts dus.

batterij zit ook vol

en ik heb hem gekocht om te leren vliegen, via een club kreeg ik het adres van de winkel.

weet iemand hier ook in welk nummer op de ontvanger het kabeltje van de rolroeren dan moet, met mode3 ???

Laatst bewerkt:
Prachtig! in kanaal 1 gestopt en hij doet het.

Bedankt voor de hulp Dutchy, en de rest natruulijk ook!

Als je wilt gaan vliegen ga ik er even vanuit dat je dat via die club gaat doen hé?

Zou zonde zijn van zo'n model.
Vliegt allemaal best aardig.
Tzt eens sparen voor een fatsoenlijke spinner en klapbladen (ik geloof zo uit mijn hoofd dat deze 10x7 zijn en als ze dezelfde motor gebruiken als de Hype Fox, en dat weet ik bijna zeker, dan is de motoras voorzien van M3 draad).
Scheelt ook een brok in tegenstelling tot die plastic brol die ze bij Hype propellorbladen noemen ;)

Als je wilt gaan vliegen ga ik er even vanuit dat je dat via die club gaat doen hé?

Zou zonde zijn van zo'n model.
Vliegt allemaal best aardig.
Tzt eens sparen voor een fatsoenlijke spinner en klapbladen (ik geloof zo uit mijn hoofd dat deze 10x7 zijn en als ze dezelfde motor gebruiken als de Hype Fox, en dat weet ik bijna zeker, dan is de motoras voorzien van M3 draad).
Scheelt ook een brok in tegenstelling tot die plastic brol die ze bij Hype propellorbladen noemen ;)

Ik ga inderdaad bij een club vliegen, op de site van de club staan telnr´s van instructeurs, ik moet maar eens even bellen.

Als het werkt is het goed maar mode 3 komt in NL eigenlijk niet voor naar mijn weten.
Da's 1 of 2 (en bij voorkeur 2).

De verkoper is bekend bij de club en zelf ook instructeur.

hij wist dat ze bij deze club eigenlijk allemaal met mode 3 vliegen, hij heeft de zender er speciaal voor omgebouwd.

De nummertjes op de ontvanger zijn gekoppeld aan bewegingen van de sticks.
zoals in een auto de functie "rem" gekoppeld is aan het middelste pedaal en de functie "gas" aan het rechter pedaal. Als jij dat om gaat wisselen is het tamelijk lastig sturen.
Normaal is mode 1 (gas rechts), 3 komt veel minder voor.

Als je de rechter knuppel naar links en recht beweegt moeten de rolroeren sturen. Naar links: linker rolroer omhoog, rechter omlaag.
Met de linker stick: naar je toe is up (roer gaat omhoog), van je af is down (roer naar beneden) Stick naar links: richtingsroer naar links. Naar rechts, richtingsroer naar rechts.

Als je per sé mode 3 wilt vliegen zijn de functies rolroer en richtingsroer omgedraaid, dus naar de andere knuppel.

De nummertjes op de ontvanger zijn gekoppeld aan bewegingen van de sticks.
zoals in een auto de functie "rem" gekoppeld is aan het middelste pedaal en de functie "gas" aan het rechter pedaal. Als jij dat om gaat wisselen is het tamelijk lastig sturen.
Normaal is mode 1 (gas rechts), 3 komt veel minder voor.

Als je de rechter knuppel naar links en recht beweegt moeten de rolroeren sturen. Naar links: linker rolroer omhoog, rechter omlaag.
Met de linker stick: naar je toe is up (roer gaat omhoog), van je af is down (roer naar beneden) Stick naar links: richtingsroer naar links. Naar rechts, richtingsroer naar rechts.

Als je per sé mode 3 wilt vliegen zijn de functies rolroer en richtingsroer omgedraaid, dus naar de andere knuppel.

Zonder mode 3 is er bij de club bij mij in de buurt minder kans dat een instructeur je kan helpen volgens de verkoper, hij zelf is ook instructeur bij deze club dus zal het waarschijnlijk wel weten...

Hij gaat gewoon MODE 1 vliegen, dat is in deze landstreek normaal. Morgenavond eerst maar eens kijken of alles goed en goed vast zit. (Wanneer het Hollandse weer het tenminste toelaat)

@ Haye: bouwbeschrijving morgen meenemen!

Hij gaat gewoon MODE 1 vliegen, dat is in deze landstreek normaal. Morgenavond eerst maar eens kijken of alles goed en goed vast zit. (Wanneer het Hollandse weer het tenminste toelaat)

@ Haye: bouwbeschrijving morgen meenemen!

Henk had het over mode 3, maar we zullen wel zien.

Haye,

We vliegen met gas / rol op de rechter knuppel en hoogte / richting links. Jij hebt het gas nu al rechts zitten en wanneer ik het zo snel in de handleiding zie, zitten er geen toeters en bellen op de bijgeleverde zender. Wanneer er allemaal voorgeprogrammeerde mixers in zitten wordt het problematischer. Nu is het alleen een kwestie van het servo stekkertje op de juiste plaats in de ontvanger steken. Mocht er al iets van een mixer in zitten, lijkt het erop dat we in de zender dmv stekkertjes ook nog kanalen kunnen aanpassen.

Komt allemaal goed.

Back