Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb in Spanje tijdens een TUN treffen TUN modellbau : TUN modellbau een paar sleeps gemaakt achter de Rascal van Chris Garret, deze Rascal had een Hacker motor (welke weet ik niet meer) en een 10S lippo pakket.
Omdat ik bijna alle andere sleepstarts maak achter een sleepkist uitgerust met een ZG62 kan ik alleen maar met deze motor vergelijken, de Rascal met het 10S pakket leek mij zeker zo sterk als de ZG62 misschien wel nog iets sterker.
Jammer dat ik de propeller-maat niet meer weet maar het was wel zo'n grijze APC electro-prop.
Met ander woorden met een goede sleep en zweefvlieger moet er, volgens mij, een zweefkist te slepen zijn van zo'n 12 a 13 kilo zolang het maar geen Acro toestel is.
Met ander woorden met een goede sleep en zweefvlieger moet er, volgens mij, een zweefkist te slepen zijn van zo'n 12 a 13 kilo zolang het maar geen Acro toestel is.
Harry
"Elektrisch" is er heel wat de lucht in te krijgen. Al dat wat je met een 100cc gesleept krijgt gaat ook met elektro omhoog...
Het enige minpunt aan elektro slepen is voorlopig nog dat maximaal een 4 tot 5 sleeps mogelijk zijn. Daarna moet er getankt worden
Las laatst dat bij enkele zwitserse clubs waar veel en regelmatig gesleept wordt (en waar geluid nog een groter probleem is als bij ons) de zaak zo georganiseerd is dat de zweefpiloot het accupakket aanleverd. Lijkt mij een strakke oplossing overigens. Je kunt immers niet verwachten dat een sleeppiloot ook nog eens enkele accupakketten aanschaft om de zwevers boven te houden
@(Met ander woorden met een goede sleep en zweefvlieger moet er, volgens mij, een zweefkist te slepen zijn van zo'n 12 a 13 kilo zolang het maar geen Acro toestel is.)
In bovenstaand voorbeeld bedoelde ik de genoemde Rascal met het 10S pakket.
Het zelf meebrengen van het lippo pakket wordt inderdaad in meerdere clubs gebruikt en lijkt mij ook een prima optie.
Tadango @(Met een A123 pakket en een flinke lader kan je na 12 min weer omhoog anders 2 slepers moet dan voldoende zijn om continu te kunnen slepen.)
Zou ook kunnen maar dan moet er iemand een zware lood-accu of een aggregaat meeslepen. Met de eerste optie hoeft men in voorkomend geval alleen maar wat na te laden, het liefst natuurlijk met de auto-accu van iemand anders.