ATCU

:D
Mijn zelf bouw turbine start sinds kort automatische op met de ATCU van digitech.
Een mooi stukje elektronica. waar ik dan ook erg blij mee ben.
gr Gerrit Jan

Hoi Gerrit Jan,

Details willen we horen, zien en als het ff kan ook nog voelen :lol: . Mogen we het wonder der techniek aanschouwen dmv een foto, video en als het niet anders kan spec's!

Groetjes Robert :oops:

De software is fadec. De print plaat en behuizing is netjes. de kleppen zijn van viton. Een hall sensor wordt voor het toeren tal gebruikt.
Het moest gelijk werken maar bij mij deed het dat niet om dat ik een eigen bouw pomp gebruik. En ik had een nieuw gegoten wiel gemonteerd.
Waar ik iets te zuinig met de speling was geweest. Het zelf gemaakte wiel zit er weer in . het toeren tal is 100k ingesteld. De motor loopt er netjes naar toe. themperatuur is ongeveer 600 graden stationeer 37k in gesteld. Ik had deze regeling gelijk moeten kopen had mij een boel werk bespaart.

De eerste atcu van digitech was al snel stuk. De startmotor die er bij geleverd was trok 15 ampere . De test faze waar je veel achter elkaar start, had de regeling het moelijk mee en ging stuk. Gelukkig heb ik een nieuwe gekregen en heb ik de start motor vervangen door eentje die de helft trekt. Dit weekend heb ik 5 vluchten gemaakt .Ik denk er eigelijk niet meer bij na en ben het snel vergeten die tijd dat het niet zo gemakelijk ging . Ik heb de motor op 115000 /30.000 toeren afgesteld.En dat met een eigen gemaakt turbine wiel .En de lagers zijn standaard lagers waar ik ceramische kogels in gezet heb.De kosten zijn dus laag invergelijking met andere projecten wat turbine vliegen betreft.De eigen gemaakte pomp kosten 10euro starter 1speed 400 inplaats van 175 euro.De atcu van digitech voldoed uitstekend.
thumb_websal%7E0.jpg
thumb_kj66v-web.jpg
thumb_P1010707.jpg

Hallo Gerrit als je een paar foto,s stuurd zet ik ze op de site dan zijn ze in iedergeval groot van formaat en dus voor een ieder te bewonderen.
Groetjes Rene.
ps. Aankomende zaterdag testdag voor m,n eigen turbo! :wink:

beste gj broekhuizen waar of hoe kom ik aan zo'n pomp van 10.00 euro want ik zoek er ook nog een voor mijn turbine
vr gr sep

beste Sep
De pomp heeft mij 10 euro gekost de tijd dat ik er mee bezig ben geweest is hobby werk ALs je de tijd gaat rekenen kun je er natuurlijk beter een kopen.Om dit te kunnen maken moet je een draai en een frees bank hebben. Het komt erg precies.
thumb_kj66pompweb.jpg

Back