Atlantis II

Ik heb nog steeds een Atlantis 2 liggen en twijfel al lang over de bouw van de vleugel. Ribben, of toch maar schuim. Er ontbreekt helaas ook een bouwbeschrijving dus als iemand me daar aan kan helpen :)

Wie heeft ervaring met deze zwever. Vooral, wat zijn zij vliegeigenschappen. Kunstvucht mogelijk? Beetje snel te vliegen? Thermiek?

Kom maar op met die reakties!!

hallo Theo,

Hobby-inn heeft vast nog wel de tekening met het pakket A4's bouwbeschrijving. Eventueel heb ik het nog wel ergens rondzwerven.

Ik heb deze kist 3 jaar geleden gebouwd, en het was echt wel de moeite waard. Verwacht alleen geen spectaculaire kunstvlucht, daar is het profiel te langzaam voor... Het is wel een goede all-round zwever die zeker goed op thermiek reageert. De enige modificatie die ik heb toegepast is het volledig indekken van de vleugel met 1,5mm balsa ipv de capstrips op de ribben in de buitenvleugel. Als aandrijving heb ik een AXI 2820-10 op 7 cellen en een 14x9 camfold...binnen 10 seconden zit je op een fijne thermiekhoogte (stijghoek ongeveer 70 graden) totaal gewicht is ongeveer 1350 gram, met 3x HS81 servo en een hitec ds ontvanger.

Kortom, het is geen hotliner, maar wel een erg fijn compact zwevertje met prima prestaties als je van lang zweven houd.

Back