Naar aanleiding van dit draadje komt hier een verslag van het aanpassen van een Atlantis vleugel zodat deze op de romp van een Protech Alpha V2 gebruikt kan worden.
Nu ben ik vanochtend lekker begonnen met knutselen en de alpha is bijna luchtwaardig.
Echter... (het zal ook eens van een leien dakje gaan
) zag ik dat de romp getordeerd is.
De vleugel ligt scheef ten opzichte van de neus en het stabilo.
Ik ben te rade gegaan bij de vorige eigenaar (mijn buurman
) en die wist me te vertellen dat dat gebeurd is tijdens een flinke crash.
De romp is gemaakt van plastic, in de engelse beschrijving spreken ze over "blow moulded plastic" (blaasgieten??)
De berichten over kunststof / schuim ed recht maken en/of herstellen dmv heet/kokend water ken ik maar ik durf er niet goed aan te beginnen, bang dat de romp onherstelbaar vervormd raakt.
Als iemand me kan vertellen hoe ik dit het beste recht kan trekken dan hoor ik het graag.
Groetjes, Jesse.
Nu ben ik vanochtend lekker begonnen met knutselen en de alpha is bijna luchtwaardig.
Echter... (het zal ook eens van een leien dakje gaan

De vleugel ligt scheef ten opzichte van de neus en het stabilo.
Ik ben te rade gegaan bij de vorige eigenaar (mijn buurman

De romp is gemaakt van plastic, in de engelse beschrijving spreken ze over "blow moulded plastic" (blaasgieten??)
De berichten over kunststof / schuim ed recht maken en/of herstellen dmv heet/kokend water ken ik maar ik durf er niet goed aan te beginnen, bang dat de romp onherstelbaar vervormd raakt.
Als iemand me kan vertellen hoe ik dit het beste recht kan trekken dan hoor ik het graag.
Groetjes, Jesse.
Laatst bewerkt door een moderator: