Atom 500 fbl onderdeel gezocht

Wie heeft er nog een Carbon stuurstang die in het aluminium vorkje komt dat aan de bladhouder zit.
Maar misschien heeft iemand ook een tip om het systeem om te bouwen zonder Carbon (teflon?)

Wie heeft er nog een Carbon stuurstang die in het aluminium vorkje komt dat aan de bladhouder zit.
Maar misschien heeft iemand ook een tip om het systeem om te bouwen zonder Carbon (teflon?)

Bijlagen

• image-2019-03-25.jpg
    image-2019-03-25.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 304
het is een dfc systeem, dus dat carbon zit er om de zijwaartse krachten op te vangen.
de 3mm draadeindes zijn voor trekkracht. eea is zover ingeschroefd, dat de zijdelingse krachten rechtstreeks in het carbon terecht komen (en dus ook weer wat harder aan die 3 mm draadeind wordt getrokken)

Je zou bijna zeggen, dat als je handig bent met alu, je misschien zelf een alu afstandhouder kunt maken als vervanger voor het carbon, waar je aan 2 kanten 3mm draadeind in kunt schroeven.
geen normaal draadeind aub.. dat is normaal van erg slap spul.

Of je moet zin hebben om om te bouwen naar trex spul.. maar dat zal niet zomaar passen vermoed ik.
zowieso zit er in de 600 een 2,5 mm draadeind in de link naar de kop. maar dat is bij de "normale" fbl kop voor de 600.
de dfc koppen zijn er nogal anders uit, misschien zit daar wel 3 mm in, maar daar ben jij niet mee geholpen vermoed ik.

als je ff snel wilt kijken..
http://shop.align.com.tw/partfinder.php?language=en

toestel opzoeken, deel aantikken, als je dan in de tekening op de nummers drukt, kom je het onderdeel tegen met onderdeelnummers en beschrijving..

Dank je voor de info en je verhaal klopt ook wel en ik had al naar de dfc onderdelen bij rcheliparts gekeken.
Die hebben een setje voor een 500 kop te koop alleen ben ik bang dat het weer niet past maar ik ga nog even nadenken hoe ik het ga aanpakken.
Mocht ik een oplossing hebben laat ik het je weten hier.
Ik heb van de Atom 3mm inbus stift draadeinden.
Eerst uitzieken van de griep.

500 kop heb ik ff naar gekeken..
maar als ik het goed zie, is alles in die kop 2,5 of 2 mm.

qua ball links, (weer) als ik het goed heb, is de elevator ball link (op die hevel in het frame) van de 600 3 mm intern.

je kan rc ook ff bellen, die weten er ook aardig wat vanaf meestal.
probleem is een beetje dat align alles net ff anders heeft opgelost dan atom blijkbaar..

Atom 500 is ook 3mm.Ik zoek iemand met een draaibank die een alu.staafje van 6mm kan bewerken.
Morgen even naar de bouwmarkt.

Back