aurora 90 fbl / velocity 90 outrage/rave env

Hoi,

Ik zou graag weten wat jullie denken van deze heli's en wat is je favoriet.
De voor- en nadelen : dwz. onderhoud ,reparatie en vliegeigenschappen.
Ik weet dat het drie nieuwe heli's zijn en spijtig genoeg heb ik niet naar de masters kunnen komen en daarom probeer ik wat informatie te krijgen via dit forum.

Dank je and happy flying,
Marc

Allemaal mooie machines, allemaal ook niet heel erg gangbaar qua onderdelen.
Mijn persoonlijke keuze zou de Rave zijn.
Deze is namelijk in het design al gereed gemaakt voor Electro conversie.
Niet eens zo duur en gemaakt door mijn persoonlijke god :)

Ik zou gaan voor de RAVE ENV, ik ben er zelf ook serieus naar aan het kijken. Ontworpen door CY en de prijs is heel erg aantrekkelijk.

Deze heli is alleen (nog) niet verkrijgbaar in Nederland en zal nog wel ff duren dus zal je hem in het buitenland moeten aanschaffen.

Heb je al eens de Kasama 90 bekeken ? Prachtige machine met een andere benadering qua mechanics !
Ik keek al een tijdje uit naar de ElyQ 90competition , hij werd voorgesteld op de 3Dmasters , ie zag er goed uit en vloog zo ook . Hij komt binnenkort op de markt en de prijs is ook goed .

Ik zal zeker voor een nitroversie gaan want ik heb een nieuwe yamada srs 3d liggen met hatori uitlaat ,nieuwe hv servo's hs 7940th en een multigov pro.
Ik heb een paar trex 700 staan ,dus het is niet erg dat ik wat moet wachten op wissestukken voor de nieuwe heli.
Maar ik had graag een heli gehad waar ik niet zo veel onderhoud aan had dan mijn trex 700 waar ik ondertussen alle links heb vervangen door quick uk en enkele opties.
Nu ben ik er best mee tevreden:D ,maar had graag eens iets anders.
Happy flying, Marc

Ik had nog een vraag,aangezien ik 4 hv servo's heb hitec hs 7940 (7 volt = 16 kg en 0.06 sec) Kan ik deze gebruiken als servo voor de gyro?
Thanks

Ik had nog een vraag,aangezien ik 4 hv servo's heb hitec hs 7940 (7 volt = 16 kg en 0.06 sec) Kan ik deze gebruiken als servo voor de gyro?
Thanks

Torque is meer dan genoeg, snelheid is voldoende. Ik zou het alleen even nakijken of dat hij op de tail gezet kan worden. Een servo op de tail wordt harder (en ook anders belast)dan een servo op de swash.

Een tailservo maakt voornamelijk snelle kleine correcties en het kan zijn dat deze servo daardoor oververhit of dat de motor overbelast raakt. (waardoor hij maar relatief kort meekan)

thanks,ik zal een mail sturen naar hitec om het te vragen.
@Steloe, kasama vindt ik wel interessant,maar ik heb nog al vaak gelezen dat er veel trillingen zouden zijn in de nitroversie,schuimende reservoir(runryder).Mischien dat er hier iemand een kasama heeft en er zijn ervaringen wenst te delen?
Evenals de avant aurora....
Marc

ik heb de outrage velocity 90 reeds gebouwd staat klaar voor de maiden nu het weer nog

ik moet zeggen alles past perfect net iets strakker dan een align

een align bouw je sneller een outrgae zit veel meer afstel werk in uitlijnen van motor op kopeling en tandwielen onderling

ook zitten er handige tools bij om hem perfect aftestellen

ik zou voor de outrage gaan

pb me maar als je belang hebt in een outrage weet dat er volgende week een bestelling uit gaat en dat er dan ook onderdelen op vooraad zijn in nederland

gr

Erik en Ik hebben inderdaad de Flybarless versie. Als hij net zo goed is als de V50 gaat dat helemaal goed komen. In Venlo konden ze er redelijk mee vliegen :D

Ik heb nooit een trex 700 nitro gehad dus kan je daar niet mee helpen. Misschien even wachten op de reactie van Erik die heeft ze beide. Hij kan ze zo naast elkaar zetten ( hij wel :p)

Wat voor een verschil bedoel je dan ? grote ? , etc.

ik heb bijde nu gebouwd 2 x een rex 700 en nu net een velocity 90

het grote verschil tussen de outrage en de rex 700

het past allemaal net iets strakker de outrage meer afstel modigheden in motor tandwiel

een voor beeldje als je je ballinks op je stangetjes wilt schroeven moet je er eerst draad in tappen anders krijg je ze er niet op

ze hebben ook een zeer strake passing op de kogelkopjes

een nadeel vind ik wel dat je weinig ruimte hebt om je accu's te plaatsen weinig ruimte tussen de kap en frame heb er nu 2 2500 pakketen in zitten
dus nog 5000 mah totaal

ik zou zeggen als je wat anders wilt dan rex kom eens kijken of bel me even praat makkelijker

gr erik

Hey Erik en Bert!
This thread is worthless without pics....
Ben heel benieuwd naar jullie V90's.

Grt,
Eric

:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops: Sorry :mrgreen:

hier een paar van mij van vandaag

vel90-1.jpg

vel90-2.jpg

Laatst bewerkt:
Back