Aurora zender uit de US

Hallo,

Voor een multicopter ben ik op zoek naar een goede tx/rx. Ik denk aan de aurora 9 maar las laatst dat de sterkte van zenders uit de US te hoog kan zijn? Of kan ik gewoon een zender zonder problemen uit de US laten komen?

Zenders uit de US zijn goedgekeurt voor gebruik in de US, Zenders uit de EU zijn goedgekeurd voor gebruik in de EU!

Hoe het zit met regels over zendvermogen ed. kan je het beste hier eens rondneuzen: Agentschap Telecom

Groeten

Kosten 400 dollar in de states en 369 Euro in de lokale hobbyshop met gewoon alle garantietralaladeriere van bij ons, geen gezeur met inklaren en je kan zo aan de slag met een goedgekeurde zender, de vraag is waarom zou je?

Heb er tenandere ook één "van bij ons"

Stevo

Laatst bewerkt:
Kosten 400 dollar in de states en 369 Euro in de lokale hobbyshop met gewoon alle garantietralaladeriere van bij ons, geen gezeur net inklaren en je kan zo aan de slag met een goedgekeurde zender, de vraag is waarom zou je?

Heb er tenandere ook één "van bij ons"

Stevo

In eerste instantie omdat ik er in NL geen kon vinden en het scheelt toch €100 ong.

Maar je hebt wel gelijk met gedoe met verzending etc... Of misschien toch maar een andere zender voor een goede prijs zien te krijgen.

Bij die $400 komen vermoedelijk nog verzendkosten en zeer waarschijnlijk inklaringskosten en BTW. De kans dat je door de douane glipt met een zender vanuit de States is heel klein. Geen officiele goedkeuring en geen garantie (of jawel ...... terug in de States.

Verschil in geld is dan klein(er). Kortom beter hier aanschaffen.

groet,

Erik

Frano

Hitec wordt via de gebruikelijke kanalen verdeeld zo ook via de gewone hobbyshop.

Succes

Stevo

In eerste instantie omdat ik er in NL geen kon vinden en het scheelt toch €100 ong.

Maar je hebt wel gelijk met gedoe met verzending etc... Of misschien toch maar een andere zender voor een goede prijs zien te krijgen.

Bel eens met W&W modellbau www.w-w-modellbau.de Ok, zit niet in Nederland, maar net een kilometer over de grens in Duitsland, maar is denk ik goedkoper en sneller dan de US of A.

Vanuit de VS gaan ze geen dingen opsturen met een lagere waarde of als 'gift' omdat ze daar problemen mee krijgen. Voor 400 dollar zit je dan op ~300,- ex btw en verzendkosten. BTW over die 300,- is al bijna 60,- (en je moet bij inklaring btw betalen over het bedrag incl verz. kosten) terwijl je 'm bijvoorbeeld uit Duitsland voor 333,- in huis kunt hebben:
HITEC Aurora 9 ( RX 7) 2.4 GHz " English" | HITEC RC radiosets | HITEC | Radios / module | Electronic
Of een tientje meer (ex verzendkosten) uit Belgie Albatros modelbouw - Hitec Aurora 9 met Optima 7K

Back