Auster B4 ambulance.

Femmo, er is mogelijkheid om stoffen te snijden zoals jeans.

Met de warmte van voorbije dagen is het werk niet snel verder gegaan, vandaag wel een tweede laagje verf aangebracht.

SAM_2438.JPG

Voor de fun maar eens in elkaar geplaatst.

SAM_2440.JPG

Dat er naadjes te zien zijn komt omdat ik bij zulke toestelletjes mijn restjes op gebruik, in dit geval Oratex.

Johan.

Het is een beetje puzzel en denkwerk, normaal werd de vleugel met rek bevestigd, nu moet het met een boutje.
De struts gaan ook ter ondersteuning hun werk doen, door zijn 120 cm, dient hij niet telkens gedemonteerd te worden, een voordeel van kleine modelletjes.

SAM_2446.JPG

Johan.

Nog maar eens wat melden, het is niet elke dag bouwen.
Letters maken lukt al aardig, nu nog kentekens met diverse kleurtjes, en kijk!

SAM_2458.JPG

SAM_2459.JPG

De vleugel is ook haast aan bekleden toe, nog eventjes geduld dus.

Johan.

Stilletjes verder, vleugel in de oratex, nu dat vervelende schilderen alweer, een van mijn saaiste bezigheden, maar ik heb nog zo wel van die dingen.

SAM_2461.JPG

De bevestiging voor de Vstrut in de vleugel, aan het landingsgestel dient dit nog te gebeuren.

SAM_2464.JPG

De zogenaamde beglazing werd ook aangebracht, de inham vooraan komt een breekboutje in, de struts zullen dus een dragende functie hebben, daar het plaatje van de cockpit enkel aan de zijden verlijmt is.
Folie werd hier ook aangebracht met oratex, de toekomst zal uitmaken of dit houd. Enkele vijsjes om het mooi te maken.

Johan.

Stilaan begint het Austertje kleur te krijgen, moeilijkste word het voorruitje, al een paar vormpjes gemaakt, maar nog niets bevredigend uit de bus gekomen.

De strutjes in de maak, wel niet origineel conform de echte.

SAM_2502.JPG

Het is nog een beetje hoekig allemaal.

SAM_2503.JPG

Eentje geschuurd, nu nog inpakken met Oratex.
Nog een probleempje oplossen, nl. het voorste ruitje, nog geen behoorlijk passend malletje kunnen snijden.

Johan.

Voor het eerst in het zonnetje.

SAM_2504.JPG

Nog hier en daar een verfje, en dan dat dekselse raampje nog, ziet er naar uit dat ik eerst een vormpje in balsa zal moeten maken om daarop via de oven een raampje te trekken.
Dan de besturing er in werken.

Johan.

Back