auto blijft niet lopen

• Topicstarter Topicstarter daan.k
  • Startdatum Startdatum
D

daan.k

Guest
Hoi Allemaal.
Ik ben al een paar dagen bezig om mijn auto af te stellen. Dit lukt niet echt. Er zit geen ltn op dus dat scheelt. Had ik hem net aan de praat loopt hij ook stationair valt hij na wat toeren maken en op temperatuur komen uit. Hier na was hij erg moeilijk weer aan de praat te krijgen. Als hij warm is blijft hij alleen lopen met de plugstarter er op. Andere plug heb ik ook al geprobeerd (was niet nieuw) maar hier bij het zelfde probleem. Als hij op temperatuur is valt hij uit met gas geven. Kan het motortje op zijn ? Hij is niet zo nieuw meer. Kan iemand me misschien helpen.:help:

Je geeft zelf al het antwoord. Waarschijnlijk is je motortje bijna versleten. Als de motor warm wordt zet hij dusdanig uit dat de compressie wegvalt. Na een afkoel periode zal hij weer genoeg compressie hebben om weer te starten.

M.v.g. Mark

Bij opwarmen zet de bus uit, en verliest de motor compressie.

een nwe bus + zuiger + drijfstang is een aanrader, of je kan Roelof of Kenneth vragen om de bus te pinchen.

Pinchen is de bus iets krimpen waardoor de motor meer klemming / compressie krijgt.

Ik zou gewoon eerst eens een echt nieuwe gloeiplug proberen, aangezien hij blijft lopen met de gloeiplug steker erop.
't zal wel weer meevallen, gewoon een nieuwe plug is wss voldoende....

wat bedoel je met kopspeling en welke warmte graad zou je nodig hebben. 2 of 3. Het is maar een 2.1 cc

Als jij bij een gewone auto ook je koppeling bij stationair laat slepen kan ook daar je motor afslaan. De koppeling moet de aandrijving ontkoppelen en pas bij een verhoogde toeren van de motor de aandrijving in beweging brengen.

Een plug 2 of 3 moet goed zijn. Als de motor warm is en je junt dan met je pink aan het vliegwiel de krukas met gemak rond draaien is die inderdaad versleten.

Bedankt voor al jullie reacties. Echt heel tof dat er zo snel gereageerd wordt. Ben hier pas net me bezig maar ga er zeker mee door. zeker met zo,n top forum. Thanx

Back