auto diorama UPDATE: FINISHED!!

Discussie in 'Diorama's' gestart door steef_tamiya_freak, 13 jan 2006.

  1. hallo modelbouwers :bye:

    ik heb al een tijdje in me hoofd om een diorama te maken,
    ik ga een auto diorama maken (ww2 trekt me niet zo aan)
    hier een fotootje van de auto's waarmee ik deze diorama wil maken

    http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=71788


    http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=71787


    http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=71786

    nou hoor ik je al zeggen ''die auto's zien er niet uit!""
    das juist een beetje de bedoeling want ik ga een diorama maken waarin het moet lijken dat ze in elkaar gecrasht zijn......
    ik heb deze twee revell autootjes in elkaar gezet toen ik ongeveer 11 of 12 was die ferrari is gewoon verstoft en me neefje (4 jaar )heeft die kever gemold.
    ik ga met een dremel stukken van beide auto's af slijpen/zagen (verbogen bumpers, losse dakstijlen enz.)
    ik heb een grove schets ervan gemaakt op paint, maar die wil niet uploade
    (kan iemand hem voor mij online zetten)
    ik had in verschillende andere topics al gelezen over schuimen ondergronden maar ik dacht meer aan iets dikkers! iemand suggestie's?
    en zijn mijn ideeen allemaal te realiseren.........
    ik hou jullie op de hoogte,morge eerst maar een plaat halen waar het allemaal op gemaakt moet worden........aan welke afmetingen moet je dan ongeveer denken???(de auto's zijn pakweg 15 cm lang)ik zit er ook aan te denken om rotsen erin te maken daarvoor kan ik toch gewoon kiezelsteen(tjes) voor gebruiken?!

    ok dat was het wel zon beetje

    ajuus gr steef
     
  2. niemand die me even helpt!??! :? :(
     
  3. Acropilot

    Acropilot Guest

    kan je niet helpen maar is wel niet echt tof dat ze je niet beantwoorden...
    ziet er alvast tof projektje uit!
    je kan mischien met een brander of aansteker de motorkap of dergelijke bruin, verbrand achtig laten lijken...
    greets

    en suc6!
     
  4. Ik kan wel proberem die tekening up te loaden. Mail hem maar ff
     
  5. hey fijn dat er toch nog gereageerd word,dat met die brander is een goed idee!!
    ik heb vandaag boomstamme gemaakt en ik heb al een ondergrond........
    zweefman ik heb pb gestuurd met mijn msn adres dan kan ik hem over msn sturen.
     
  6. hierboven staat de ruwe schets die zweefman even online heeft gezet, dat is ongeveer hoe het eruit gaat zien..:D
    mijn eerste plan was om heuvels(landschap) van klei te maken,maar klei moet bakken, wil het hard worden dus dat plan gaat niet door daarom ga ik het nu uit piepschuim snijden...........
     
  7. RPI

    RPI Guest

    Ik ben geen ervaren diorama bouwer, maar wat ik persoonlijk altijd mooi vind is een hardhouten ondergrond. Die kun je aan de zijkanten mooi lakken, zodat de houtstructuur zichtbaar blijft. Aan de bovenkant kun je bijna alles erop verlijmen etc.

    Voordelen: mooi en trekt niet krom. Ik heb ooit wel eens een diorama gemaakt op een kunststof plaat, maar deze trok na verloop van tijd wel krom. Dan kun je het diorama gelijk afschrijven.

    Voor het asfalt is een stukje bitumen platdakbedekking best mooi. Die kun je bij hardhout ook makkelijk verhitten en zo verlijmen op het hout. Wèl beginnen met het bitumen, voor het geval het schroeiplekjes op het hout veroorzaakt.

    Tis maar een suggestie natuurlijk.
     
  8. RPI

    RPI Guest

    Oh ja, en ik zou de weg niet recht over het blok laten lopen, maar schuin. Dat toont veel mooier.

    En een vraagje, in wat voor zin ben je Tamiya freak? Met Tamiya bouwdozen maak je namelijk makkelijker een crash diorama, doordat alle delen los in de bouwdoos zitten en makkelijker te bewerken zijn dan de die cast body, die bovendien van binnen niet echt nauwkeurig op schaal zijn nagebouwd. Normaal geen probleem, maar als je deze delen gaat laten zien gaat het wel opvallen.
     
  9. RPI

    RPI Guest

    Ter illustratie:

    [​IMG]
     
  10. RPI

    RPI Guest

    Lees dit ook eens door, erg interessant.
     
  11. hey


    ik heb een mdf plaat als basis genomen
    dat idee van de weg er schuin over laten lopen is een goed idee,geeft denk ook meer perspectief.....
    dat schuurpapier idee is ook een goede (om asfalt te maken)
    in hoeverre ik een tamiya freak ben..... heel erg.....(groot fan van het merk)
    het zijn geen diecast modellen dus ik kabn er nog in gaan hakken en zagen enz. en van het interieur zie je zo en zo al niet veel (het zijn twee revell modellen)ik ehb ze in elkaar gezet toen ik 11 of 12 was.....niet echt netjes dus....



    groetjes steef
     
  12. Acropilot

    Acropilot Guest

    je hebt ook van dat isolatieschuim dat je bijv tussen je dakpannen spuit
    na een tijdje wordt het goed hard, die kan je ook bewerken en een weg inbouwen, daarna spuiten of met wat lijm en dan van dat modelbouwgras of gewoonweg dingen uit de tuin op kleven.
    zo deed ik het vroeger ook :)

    greets
     
  13. hey



    even een update......
    ik heb wat fotootjes genomen en ik heb eindelijk mijn kabeltje van mijn camera gevonde.

    de foto hieronder zie je de vooruitgang ,. met landschap gemaakt van schuimachtig verpakkingsmateriaal niet piepschuim.
    ik heb een bezemsteel gekocht en in stukken gesneden dit zijn nu stammen van bomen, op deze foto's zijn ze nog niet beschildert ik heb ze nu net 5 min gelede in de beits gezet, ze zijn nu mooi bruin.(de bomen)


    http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=72164




    er zit nu ook een vlak stuk gras in mijn dio dat is het stuk tussen de bomen en het landschap.ik heb de bomen even zo neergelegd om het aan te geven.



    http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=72165



    groetjes steef...


    PS: bedankt allemaal voor de adviezen :wink:


    EDIT: 2de foto is nie scherp (waarom weet ik niet)...... en bij de eerste foto heb ik links nog het landschap het een en ander bijgewerkt....
     
  14. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    ben heel erg beniewd :D

    ltrs jochem
     
  15. RPI

    RPI Guest

    Leuk, ik ben benieuwd.

    Zelf heb ik een 1/12 Tamiya Porsche Carrera GT besteld. Deze wil ik stofvrij bewaren en heb daarom het onderstaande plan.
    De flitspaal moet er verbrand uit gaan zien.

    [​IMG]
     
  16. Hey,

    ik heb exact dezelfde porsche carrera gt van tamiya :p
     
  17. hey vandaag even mijn boompjes in elkaar gezet.....


    een fotootje hieronder:

    http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=72242


    de stam is in het echt donkerder, ik heb flits gebruikt dus word het lichter.
    ok ik ga vanavond nog ff door plakken enz enz.....

    ajuus stefan



    EDIT: als je goed kijkt is de onderkant van de stam niet gedaan....maar dit maakt niet uit omdat hij toch in de grond staat, ik vind hem aardig gelukt voor de eerste keer
     
  18. RPI

    RPI Guest

    Dat ziet er leuk uit Steef! :thumbsup:
     
  19. jeff

    jeff Guest




    Dit is geen auto DIOrama maar gewoon een auto DRAMA :D :D
     

Deel Deze Pagina