auto doet raar, reageert soms slecht

hallo iedereen, ik heb een ongelukje met mijn auto gehad :mad:
ik ging rijden en opeens reed ie zomaar tegen een betonnen blok aan !, dus ik snel naar huis kijken of er iets stuk was, bleek dat de stuk waar de voorophanging aan zit verbogen was !, heb dit weer goed gekregen alleen nu doet ie dus heel raar, als ik hm thuis probeer en ik rijd bv over een drempel dan stop ie even een seconde of 4 en dan kan je niet sturen of gas geven, na 4 seconden gaat ie het weer doen, dit die hij best wel vaak nu !, heb al alles gecontrolleerd, de regelaar, ontvanger, zender, accu, maar hier ligt het niet aan denk ik , want hij blijft dit doen :mad:
weten jullie wat ik moet doen ??
alvast bedankt,
mvg

probeer toch eens met een andere regelaar zender of ontvanger te rijden..

met welk materiaal rij je ?

de zender is een graupner xg 6i race spec en de regelaar is een modelcraft brushless, heb alleen nog geen andere regelaar, denk dat ik toch een keer een corally moet kopen

de zender is een graupner xg 6i race spec en de regelaar is een modelcraft brushless, heb alleen nog geen andere regelaar, denk dat ik toch een keer een corally moet kopen

heb nog geen ervaring met deze merken..

ff geduld en je zult het gou weten van iemand anders;)

maar stottert de wagen of is die gewoon zn eige ding aant doen egt geen controle ?

Ik zou zeggen probeer eerst eens een andere zender, graupner zenders staan nogal bekend om storings gevoelig, misschien dat de ontvanger een beuk heeft gehad, kan ook :?
Maar probeer 1 ding tegelijk uit te wisselen, als je teveel ineens doet weet je nog niet waar het probleem uiteindelijk ligt, veel suc6;)

Best kans dat het storing is. Met een slechte zenderset merk je meteen storing als je de zender heen-en-weer beweegt... In dit geval stuiterd de auto over een hobbeltje denk ik...

Kijk je antennes eens na enz...

Grts

Probeer ze eerst eens opnieuw te koppelen , als dat niet helpt is door de klap waarschijnlijk de ontvanger of regelaar naar de knoppen.

Om erachter te komen of het de ontvanger of regelaar is kun je de regelaar het beste ff testen met een andere zender/ontvanger.

hallo allemaal, ik heb net me auto geprobeert en hij doet heel raar, ik zette hem aan, toen begon de ventilator op de regelaar een heel raar geluid te maken, dat ie ergens aanliep klonk het, maar dat is niet zo, ook zit er een kabeltje op de regelaar waar de draadjes voor de ontvanger en ventilator aan vast zitten, hier zit een stekker aan en die komt steeds los, waardoor er slechte kontakt is, weten jullie wat ik er aan kan doen ?
mvg

Maak is een foto van al je bekabeling hoe alles in je auto zit en post die in dit topic wie weet kunnen we daar wat uithalen.

]Imageshack - foto0104w
foto0104w.jpg
]
dit is hm , als jullie meer fotos willen, gewoon vragen :-D

mvg

Mooie wagen, maar als het klopt dat ik Tamiya stekkers zie, dan zijn die de oorzaak van al je problemen. Knip ze af en monteer Deans of 4mm goudcontacten.
Maar de foto is wat klein dus ik kan me vergissen.
Trouwens, mijn ventilator maakt ook vaak een raar geluid; dan kan hij even niet in het ritme komen. Een paar voorzichtige tikjes er op of een hem een slinger mee geven helpt. Zelfs mijn lader heeft het.
Een losse stekker aan je ESC is vervelend, dat wordt solderen.

ja het zijn inderdaad tamiya stekkers, ik ga ze vervangen door een setje deans, maar welke stekker moet ik dan voor mijn lader kopen, alvast bedankt

hallo, mijn accu is een: team orion rocket pack 3300 mah, nicd pack,
de lader is een : TLP EX-PRO 2 lader 5.5A
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,
mvg

Back