Auto gekocht, afstellen?!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Sanderl, 1 apr 2006.

  1. Sanderl

    Sanderl Guest

    Hallo,

    Ik wil vanmiddag gaan kijken bij iemand die een brandstof auto te koop heeft staan, het gaat om het volgende model:
    [edit]Omdat de link het niet deed, hier de beschrijving op conrad:
    Ten opzichte van de auto's met het TT-01XBG-chassis doet deze Porsche Carrera GT in de PRO-versie er nog een schepje bovenop. Een aanmerkelijk snellere acceleratie en een 20 km/h hogere topsnelheid zorgen ervoor dat uw model nog eerder de finish zal passeren.
    Technische spec.: OS-verbrandingsmotor 2,5 cm3 • Transmissieverhouding 1:8,1 • Afm. (lxb) ca. 449 x 185 mm • Gewicht ca. 1650 g • Wielbasis 257 mm • Spoorbreedte voor/achter 155 mm.


    XB-G-Pro-Chassis 20 km/h sneller[/edit]

    Alles leek in kannen en kruiken, maar ik kreeg gisteravond een smsje: De gloeiplug is kapot. De auto start wel, maar als ik gas geef, dan vonkt hij niet goed, en slaat hij af. Een nieuwe gloeiplug kost ongeveer 2 euro.

    Ik heb hierbij mij twijfels. Omdat het de eerste auto is die ik ga kopen, wil ik graag van jullie advies hebben.

    Het gaat om de volgende auto:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De gloeiplug is dus volgens hem kapot, wat zouden jullie ervoor betalen?

    Alvast bedankt,

    Sander
     
  2. MetalD

    MetalD Guest

    dan vonkt hij niet goed
    mag ik vertellen dat dat ding niet vonkt maar gloeid.
    en voor de rest weet ik het neit sorry.
    alleen dat het kan zijn dat hij niet gloeit omdat de baterij op is of omdat hij echt stuk is maar dan zou hij volgens mij helemaal niet starten
     
  3. Mattijn

    Mattijn Guest

    Ik kan het vanaf hier niet zien, maar als de gloeiplug niet goed GLOEID dan start hij denk ik ook niet echt, en als het echt alleen de gloeiplug is dan kost dat je 3 euro ofzo... Ik weet niet of het je eerste brandstof auto is, maar als het wel zo is zou ik kijke of ze misschien in een winkel een 2e hands hebben staan, daar kun je terug voor garantie, want als het je 1e nitro auto is kun je ook nog niet zo letten op de mankementen, omdat je gewoon niet weet waar je op moet letten, ook zou je iemand mee kunnen vragen die er wel verstand van heeft.

    -mattijn

    EDIT: het is trouewns je 1e auto ik zie het nu :p, maareuhik zou die link ff weghalen, bij ons doet hij het toch niet door de cookies ofzo en het verpest de berichten
     
  4. d@nnis

    d@nnis

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Weert
    ik zou toch zorgen dat je 'm eerst ziet rijden met een goeie plug...

    mss is het motortje wel versleten, en valt ie daarom uit bij volgas :)
     
  5. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ik heb de link weggehaald, en de tekst van conrad er neer gezet. Ik vond het dus ook al zo vreemd, want ik dacht toch echt (met mijn weinige verstand ervan) een gloeiplug gloeit, en vonkt niet. anders is het toch een bougie? die vonken toch? maargoed. Ik neem mijn schoonvader mee, en hij heeft mij belooft dat als hij het niet doet, dat ik dan mij geld terugkrijg, dus ik ben benieuwd.

    Waar moet ik dan nog meer opletten bij de aanschaf. Waaraan kan je zien of een auto in goede staat is of niet? En wat zijn standaard verkooppraatjes om iets goed te praten wat niet goed is (maar voor een beginner lijkt het dan wel goed).

    Alvast bedankt :)
     
  6. super-race

    super-race Guest

    hoi
    Als de auto start doet de gloeiplug het wel.
    Dus daar ligt het denk ik niet.
    Als je de auto wilt kaan kopen. controleer dan deze dingen.
    Pak de trekstarter en til hem omhoog. Als de auto mee gaat heeft de motor nog genoeg compressie. Pak de voorwiel op. en rij over de vloer.
    Als je gekraak hoort in het difrenteel huis kan en er wat mee mis zijn.

    Maar vindt het toch gek van de motor. Ik denk ook dat die versleten is of zo.
     
  7. Sanderl

    Sanderl Guest

    En wat is ongeveer een goede prijs hiervoor denk je? De beschrijving die hij geeft is het volgende:

    Ik heb in de aanbieding.
    -2 Kappen Nissan Skyline (met Tribals. aan de onderkant bij de uitlaat lichte baschadiging!) en Subaru Impreza ( Geen beschadiging!)
    - 1 Reserve Bougie
    - 2 Flessen Benzine 16% Nitro..
    - 15 Kaphouders. zie foto.
    - 2 Reserve luchtfilters
    - De orginele doos dus de auto zo in prencipe ook nog retour gestuurd kunnen worden bij problemen er staat nog 1 jaar garantie op.
    - Elektro startertje met oplader
    - Pistool afstandbediening
    - Eventueel in overleg goede kwaliteit batterijen
    - En een bougie sleutel.
    - De auto heeft een top van 75 Km/u
    - 4WD
    - Start snel.
    - Model 1:10
    - Brandstog Nitro 16%
    - Winkelwaarde van alles bij elkaar ligt rond de €380 Zie cataloges Conrad.
     
  8. Sanderl

    Sanderl Guest

    Als ik je goed begrijp moet je aan de trekstarter trekken (dat touwtje) en dan moet je hem helemaal omhoog trekken, totdat je de auto optilt? of wat bedoel je? of totdat de motor geluid maakt?

    Bedankt voor je tips, ik zal er op letten :thumbsup:
     
  9. super-race

    super-race Guest

    Hoi
    om te controleren of de motor nog genoeg compressie heeft.

    De Trekstarter de uit trekken. als de auto op de grondblijf staan.
    Heeft de auto geen compressie meer.

    ALs als die iets met de achterwielen de lucht in gaat. Heeft de motor nog genoeg compressie.
    Hopelijk snap je het . :D

    Hoi ik las dat je in gendringen woont. Ikke in ulft. 8)
     
  10. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ah dat is leuk. ik kom er elke dag doorheen. Volgens mij heb ik je laatst ook al een PB gestuurd over die modelbouwzaken in de buurt hier. Als ik een auto heb, dan gaan we wel een keer samen rijden.

    Nu even Ontopic, Ik snap het wel, als de motor niet genoeg compressie meer heeft, betekend het dan dat deze versleten is? En mocht de motor versleten zijn, hoeveel moet ik dan van de prijs af zien te halen? ik heb op conrad gezien dat een nieuwe motor ongeveer 90 euro kost, klopt dat?
     
  11. super-race

    super-race Guest

    Hoi
    ik heb een auto van conrad.
    Een nieuwe motor kost ongeveer 70 euro bij conrad.
    Maar IK weet niet hoeveel geld jij hebt. maar koop anders ee nieuwe bij conrad. Rond de 200 euro heb je al een nieuwe.
     
  12. rcfanaat

    rcfanaat

    Lid geworden:
    19 nov 2005
    Berichten:
    197
    Locatie:
    den haag
    kan wel kloppen. hebt dat autootje gisteren even zien rijden. nou dat gaat wel lekker hoor!
    kan ook zijn dat plug nog wat te koud is en dat hij gelijk de driver eraf haalt. dan is de plug nog koud, en word die in feite "uitgeblazen". daar kan het dus ook aan liggen!
     
  13. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    kijk goed of er ook niks versleten er uit ziet en vies.
    waar woont hij eigenlijk?
    misschien is er vlakbij wel een winkel en kan je eerst een gloeiplugje kopen (5 euro ofzo)
    of je vraagt of je garantie krijgt.
     
  14. Sanderl

    Sanderl Guest

    De auto die hij heeft koste 299 bij conrad. Maar ik ben niet van plan om dat meteen uit te geven voor een auto, stel je voor dat het me enorm tegenvalt, dan moet je maar zien om hem weer kwijt te raken. Maargoed, ik ga vanmiddag wel eens even kijken, en zal overal goed opletten!

    Super-race heb je mijn PB ontvangen?
     
  15. Sanderl

    Sanderl Guest

    Garantie heeft hij me al belooft, hij heeft mij gezegt dat als hij het niet doet, ik terug kan komen, en dan zou hij kijken of we hem samen kunnen maken, zo niet, dan krijg ik mijn geld terug, want hij wil gewoon garanderen dat de auto het goed doet.

    Hij woont in duiven, ik weet niet of daar in de buurt een modelbouwzaak zit, weet een van jullie dat?
     
  16. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    dat lult ie maar wat betaal je er eigenlijk voor?
     
  17. Sanderl

    Sanderl Guest

    we hebben nog niet echt een prijs afgesproken, maar ovlgens mij wil hij rond de 150, maar ik wil nog eens ff zien of ik het dat wel waard vinc
     
  18. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    150 euro is wel redelijk en ook mooi van als hij het niet doet dat je terug kan gaan. Lijkt mij een prima auto of niet


    ps. evt. heb ik nog een auto voor je ;)
     
  19. Mattijn

    Mattijn Guest

    Als er 1 reserve bougie bij zit, ik neem aan dat hij daar een gloeiplug mee bedoelt, dan doe je die er toch in en kijk je of hij het dan wel doet of zeg ik nou iets heel doms [want die ene gloeiplug was toch kapot?]?

    -mattijn
     
  20. Sanderl

    Sanderl Guest

    Ja ik vond het ook een goede prijs. De verkoper komt ook wel betrouwbaar over, en hij komt ook over alsof hij er verstand van heeft. Ik ga in iedergeval geen troep kopen, dus het komt wel goed.
     

Deel Deze Pagina